Citat:
Ursprungligen postat av BosseEk
Fram till dess får vi nog hålla oss till de fakta vi faktiskt har. Omgångarna ser ut som de ser ut, inklusive strykningar och andra avvikelser. Det gör inte observationerna "fel" eller datan "skev" – det är så resultatet faktiskt såg ut i verkligheten. Däremot kan sådana omständigheter påverka hur väl spelprocenten fungerar som beräkningsunderlag, vilket är en annan och intressant metodfråga.
I det material jag har analyserat har förhållandet mellan verkligt och beräknat antal vinnande rader varit högre på V85 än på V75. Det var ju trots allt den ursprungliga frågeställningen.
Detta innebär förstås inte att V85 ger sämre återbäring eller är ett sämre spel än V75. Det är en helt annan fråga.
Och även om jag inte särskilt gärna vill erkänna det, så måste jag väl konstatera att Skog hade rätt i sak. 
|
Tack för erkännandet och "hjälpen". Där är riktigt att det inte bara är just detta som gör V85 till ett sämre och ointressantare spel.
Jag ser att Strappas korståg mot öresutjämningen som inleddes här?
www.sharps.se/forums/847357-post531.html fortsätter på X, Travronden osv.
Strappa m fl kallar Atg tondöva men komihåg att denna tondövhet gör att vi idag sitter med praktfiaskot V85. Om Atg hade lyssnat på spelarkoren, aktiva osv så hade vi sluppit detta "Lördagsnöje". Att lyssna på spelarna är inte deras paradgren.
En annan sak på samma ämne när man nu har Bosse på tråden. Kravet på AB för att få tillgång till data hänger direkt ihop med Jokerprogrammet har jag förstått. Hur ser kopplingen Travmedia(Joker) och Atg ut?

Det är trams och löjeveckande att kravet infördes för att ge jokerprogrammet särställning på marknaden.