Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal igår, 13:17   #550
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Ge dig nu Strappa, det spelar ingen roll hur du räknar.

Du påstod att på V75 var det skrämmande vanligt att antalet rätta rader var fler än uppskattat antal. Jag hävdade att min magkänsla motsäger ditt påstående. Du hävdade först att beräkningar var bättre än magkänsla, nu har Bosse räknat på det enligt dina önskemål och du har fortfarande fel.

Hur länge skall du fortsätta? Det börja påminna om när Sven Melander kom fram till att barns högsta önskan är fred. Du vet mäter man bara Lördag udda datum i December när det har varit lön inom 5 dagar så visar sig V85 vara bättre....Tillslut ger man bara upp på ditt malande.
Du vet att det går att "mute"-a användare. Om du är så trött på mig är det alltid en möjlighet.

Ska villigt erkänna att jag gick i fällan i ämnet den här gången. Ämnet började med hur vanligt det var att Butiksandelar kraschar utdelningen och någonstans på vägen tappade jag bort den detaljen och gled över till att påstå att det gällde generellt. Klantigt av mig och Bosses uträkning går inte att blunda för även om jag ändå helt motsätter mig tänket på att räkna in allt för att det "var så det var".

Anledningen till den motsättningen är att "stryknings"-omgångarna helt enkelt inte faller in under de antaganden man behöver göra för att det ska vara meningsfullt att räkna på "förväntad utdelning". Det blir fel, och det blir alltid fel åt samma håll. Och därför är data med som inte hör dit.

Som Bosse också påpekat så är inget i uträkningen något som pekar ut just varvade Butiksandelar som orsak. Den effekten existerar egentligen bara när utdelningen är "hög". Annars stör inte varvning ut medlet helt enkelt.

Hur ska man då få ihop en sån sammanställning? Svårt. Jag har själv tyvärr inte samlat på vinstlistorna genom åren.

Jag påstår fortfarande att det var mycket mer vanligt med kraschade utdelningar PGA BUTIKSANDELAR för V75 än V85.

Men det får lov att bli anekdotiskt "bevis" med hänvisning till att jag går igenom vinstlistorna exakt varje V75+V85-omgång.

Men viktigast av allt ändå. Om du är så trött på mig så får har du två val. 1) Vänta in återgång till V75. 2) Mute-a mig här och på Twitter.

/Malen maler

Edit: Nu hittar jag inte mute-funktionen. Finns den kvar ens? Om inte, bortse från den delen.

Senast redigerad av Strappa71 den igår klockan 13:32.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat