Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal igår, 14:08   #551
Skog

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 148
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Du vet att det går att "mute"-a användare. Om du är så trött på mig är det alltid en möjlighet.

Ska villigt erkänna att jag gick i fällan i ämnet den här gången. Ämnet började med hur vanligt det var att Butiksandelar kraschar utdelningen och någonstans på vägen tappade jag bort den detaljen och gled över till att påstå att det gällde generellt. Klantigt av mig och Bosses uträkning går inte att blunda för även om jag ändå helt motsätter mig tänket på att räkna in allt för att det "var så det var".

Anledningen till den motsättningen är att "stryknings"-omgångarna helt enkelt inte faller in under de antaganden man behöver göra för att det ska vara meningsfullt att räkna på "förväntad utdelning". Det blir fel, och det blir alltid fel åt samma håll. Och därför är data med som inte hör dit.

Som Bosse också påpekat så är inget i uträkningen något som pekar ut just varvade Butiksandelar som orsak. Den effekten existerar egentligen bara när utdelningen är "hög". Annars stör inte varvning ut medlet helt enkelt.

Hur ska man då få ihop en sån sammanställning? Svårt. Jag har själv tyvärr inte samlat på vinstlistorna genom åren.

Jag påstår fortfarande att det var mycket mer vanligt med kraschade utdelningar PGA BUTIKSANDELAR för V75 än V85.

Men det får lov att bli anekdotiskt "bevis" med hänvisning till att jag går igenom vinstlistorna exakt varje V75+V85-omgång.

Men viktigast av allt ändå. Om du är så trött på mig så får har du två val. 1) Vänta in återgång till V75. 2) Mute-a mig här och på Twitter.

/Malen maler

Edit: Nu hittar jag inte mute-funktionen. Finns den kvar ens? Om inte, bortse från den delen.
Det som är tröttsamt är din oförmåga att säga "jaha du menar så då missförstod jag dig. Du har rätt i så fall". Istället skall det vändas och vridas på argument tills frågan handlar om någonting annat, "flytta fokus" osv tills ett korn kvarstår där du kan känna att du har "rätt".

Nu hade du tydligen inte fel utan blev lurad i en fälla enligt egen utsago. Egentligen menar du att du har rätt för det säger din anekdotiska bevisning, eller som vi andra kallar det magkänsla....

Förövrigt verkar V85 vara en succé. Kunderna strömmar till och omsättningen skjuter i höjden förutsatt att man tar bort de delar av beräkningarna som inte gynnar syftet.

Kanske blir det annat ljud i skällan när pengar skall flyttas från Atg till hästsporten. Pengasäcken blir mindre för varje år. Mottagarna av säcken kommer nog att undra vad som hänt och tyvärr innebär det färre hästägare, tränare, stall osv. Inte jättebra för varken sport eller spel.

Nu panikkrymper Atg sin organisation, vinsten ökar men omsättningen minskar i denna konstgjorda andning som inte kan pågå för evigt. Tids nog kvarstår bara att ge spelarna det som efterfrågas.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat