Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Att frågan gled över till generell jämförelse får jag ta på mig. Det var inte "så det började". Frågeställningen handlade om en varvningseffekten i en enskild V85-omgång. Sedan spårade det ur och gled över till en annan fråga. Helt och hållet mitt misstag.
Att det inte blir någon skillnad mellan spelformerna över tid i den här frågan i själva jämförelsen motsätter jag mig inte. Särskilt inte när du räknat på extremfallen.
Däremot gäller alltid att allt över 0% till strukna hästar kommer att leda till lika många eller fler, aldrig färre verkliga vinnande rader. Därför blir "förväntat" automatiskt lika eller färre när strykningar är med i bilden, och i stigande grad. Dvs en felkälla som alltid går i den ena riktningen....och i ökande grad.
För jämförelsen spelar det ingen roll. Men det sabbar själva antagandet om modellen för förväntat antal vinnande rader i allmänhet.
|
Okej det är möjligt att vi har snackat om olika saker. Dags att gå vidare i livet.
Bosse du har ju vid något tillfälle sagt att just en sån omgång som vi har idag samt motsatsen när det blir hög utdelning är svårt att "fånga" med utdelningskrav, du nämnde det när vi pratade om det på Stryktipset. Du sa att "svansarna" blir osäkra, en rad kan ha en eller tre vinnare vilket innebär stor skillnad på utdelningen och att du inte ville införa den typen av siffersatta krav i tipsprogrammet. Nu ser jag att du verkar ha det i ditt travprogram ändå har du ändrat dig? och jag kan vara villig att testa programmet
Sen undrar jag om det finns något sätt att ta reda på hur många om något av dagens vinnare som var varvade?