Visa ett inlägg
Gammal igår, 12:55   #2
bosseguldheden

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5085

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det här blir nästan en "instämmer med föregående talare" men dessa är de jag klickade i redan när startlistorna kom:

Avd 1
Pappa PU brukar briljera när han får åka själv till Åby och denna gång stannar Johan hemma, eller var han nu är. Här kör Peter 5 Owen Bros som man tror en del på från stallet. Plockar även med 7 Charmant Dream som kan vara sylvass från start. Robban är nog körsugen nu!

Avd 2
2 Court One är en högpresterande häst. Givet förstastreck. Men Nurmos blandar och ger just nu, tycker jag, så jag fortsätter; 1 Mister Never Die är oxå en topp-3-åring med omöjlige Wäjern. Unghästlopp där mycket kan hända, så jag tar med ett par som aldrig vunnit: 3 Campitj är ofta med bland de första i mål och nu blir det barfota. Pass upp!
5 Padron plockar jag med på konceptet: walmann-skoglund-unghäst-toppspår. Jag känner igen skrällar när jag ser dom. Sen ytterligare en krydda från Katja Melkkos stall. 11 Pepper Creation. Vann senast från bakspår när den fick topp-kusk. Björn Goop upp nu!

Avd 3
Ska Peter vinna igen med 1 Sparkling Wine? Gillade inte flera omstarter senast men nu är det bil och hon är snabb ut. Jag chansar på att få se Peter i ledningen ligga som ett streck i sulkyn och gliida in i mål. Spik!

Avd 4
Jag ger 2 Bright Star U.S. en chans till. Ingen Dream Mine med denna gång.

Avd 5
4 Matti Ruisma är Peters bidrag. Man tror på den i stallet och betecknar galoppen senast som ett olycksfall i arbetet. Jag vill även ha med Crebas-hästen 5 Hans Palema. Rosleff i sulkyn!

Avd 6
3 J.H. Oliver är en Goophäst som vi nog får se en del av på lördagarna framöver. Det här loppet borde han ha god chans att vinna.

Avd 7
Stjärnan i loppet är väl 9 Indy Boy? Borde ha bra chans trots enda bakspåret. Jag har en följehäst här som jag "måste" ha med; 4 Always a Pleasure. Ser att det blir barfota nu och den kommer ju från seger. Kul 7%-are.

Avd 8
Jag knyter ihop säcken med den om norsken och Goopen. Det får bli en spik på 10 Mohawk. Bara att hoppas på att bakspåret kan få procenten att minska. 59% är lite väl starkt för en Mohawk (Brandy & björnbärssirap).

Det blev en Untersteiner-mättad soppa med både peppar och brandy. Men den kostar bara 10 kr per portion. Kanske slänger i en nypa av något annat sen när jag har tittat på Olenklint, värmningar och sånt.

Senast redigerad av bosseguldheden den igår klockan 15:04.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat