Visa ett inlägg
Gammal idag, 07:29   #2
snasl

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 386
Standard

Intervjuer

Från Aftonbladet. Om intresse finns fortsätter jag lägga upp dem, i alla fall så länge jag har pluskonto på AB.

Spoiler:
V85-1, Klass I, 2 140 m, auto
1 T.Wall’s Notorius (Jomar Blekkan) öppnar bra och kan tjäna fina pengar härifrån.

2 Hip to be Square (Per Lennartsson) är riktigt bra för klassen och ska räknas tidigt.

3 Sign of Times (Tomas Pettersson) blev lite för laddad i ledningen senast och hon eldade upp sig själv ju längre loppet gick. Hon var lite ursäktad med tanke på det. Hon känns fin efteråt och därför valde vi att starta igen. Nu blir det att ta sig ner på innerspår och köra i ryggar. Vi får hoppas det löser sig till slut. Vi hoppas på en slant och är hon bland de tre är det riktigt bra. Inga ändringar, säger Lovisa Gunnarsson.

4 Geisha Road Grif (Jorma Kontio) är i riktigt fin form. Det är fina hästar med i loppet, men min är också riktigt bra och jag är uppåt. Jag antar att Jorma kör för ledningen. Barfota runt om och huvudlaget får Jorma bestämma, säger Sybille Tinter.

5 Macho Cabrio B.B. (Peter G Norman) är jag nöjd med och han gjorde ett bra lopp senast. Han fick ett tufft lopp och fortsätter att utvecklas åt rätt håll. Det blev ett bra läge på Hagmyren tycker jag och öppnar han som på Eskilstuna hade det varit gynnsamt. Vi provar framåt och siktet är inställt på tät, men det beror på hur han öppnar själv också då han varit lite ojämn. Det blir skor runt om nu med lite grepp bak så han ska bli snabbare från start. Det blev ingen jätteskillnad på barfota så det ska inte ses som något minus, säger Peter G Norman.

6 Henessi Kiev (Oskar J Andersson) kändes mycket fin som fastlåst och han har kommit i väldigt fin form med loppen han fått i kroppen och han fortsätter utvecklas på trevligt vis. Hade gärna hittat till spets nu - men gissar fler har den planen från start och vi får se hur det utvecklar sig. Några fina hästar emot som alltid på V85 och han är själv en av dessa, säger Oskar J Andersson.

7 Takter (Hans G Eriksson) kan få svårt att komma till härifrån och känns inte jättehet.

8 Herkules A’lir (Rikard N Skoglund) duger bra om det löser sig från ett svårt läge.

9 Night Hawk (Mats E Djuse) har väldigt hög kapacitet och går inte att räkna bort.

10 Huchuy Qosqo (Anders Eriksson) hade nog varit tvåa-trea senast med en bra avslutning, men han fumlade till det lite när hon ryckte tussarna. Det var otur och han har en missvisande rad. Han var sjuk på Visby och vi trodde han skulle behöva loppet senast, men han gjorde en bra prestation och borde gått framåt med ett lopp i kroppen. Barfota fram, säger Anders Eriksson.

11 De är Hon (Ulf Ohlsson) blev lite för laddad i volten senast och hon hade svårt för att sätta benen rätt. Hon kändes jättefin efteråt och hon verkar vara riktigt på gång igen. Hon fick tyvärr ett dåligt läge och det drar ner möjligheterna att hon är långt framme, men jag tror hon gör ett bra lopp och är hon bland de fem-sex främsta är jag nöjd. Amerikansk vagn och norskt huvudlag, säger Viktor Lyck.

12 Sandsjöns Cantona (Claes Sjöström) var jag nöjd med senast, men det blev inte helt bra för honom då det kom en regnskur loppet innan och då hyvlade man av banan. Jag hade lättat honom ganska rejält och allt blev egentligen pannkaka. Han får tävla med jänkarvagn och så blir det eventuellt barfota bak. Det blir nog även ett halvstängt huvudlag som jag inte tror han haft tidigare så vi testar att växla upp lite, säger Kim Moberg.

Rank och V85-procent
RANK ATG

6 Henessi Kiev 4

2 Hip to be Square 25

9 Night Hawk 35

10 Huchuy Cosqo 1

4 Geisha Road Grif 5

5 Macho Cabrio B.B. 10

8 Herkules A’lir 11

12 Sandsjöns Cantona 1

1 T.Wall’s Notorius 3

3 Sign of Times 1

7 Takter 2

11 De är Hon 1

V85-2, Kallblod, 2 140 m, volt
1 Fosshaug Frasse (Michaela B Fransson) fick ett bra läge och härifrån kan han smyga med. Att segerstrida blir svårt och vi får tufft att slå Teknologen som är väldigt speedig, men han kan vara trea-fyra med rätt klaff. Inga ändringar, säger Fredrik Fransson.

2 Sangviks Lynet (Ulf Ohlsson) är en av flera som räknas tidigt bakom min spik.

3 Andarnas Patron (Rikard N Skoglund) gjorde sitt bästa lopp över medeldistans senast. Gör han ett bra lopp och tjänar pengar är jag nöjd, säger Jimmy Jonsson.

4 Silke Sjarmör (Carl Johan Jepson) har gjort det bra och är given vid gardering.

5 Ellbert (Mats E Djuse) har varit bra och speciellt senast där travet flöt ännu bättre. Han är bra i ordning och det är ett jämnt lopp. Han är en av flera som kan vara med där framme, säger Marcus Lillius.

2 160 meter:

6 Guli Hektor (Örjan Kihlström) har inte haft rätta formen på slutet. Lite positiv senast och har fått ett fint smygläge. Kan vara trea-fyra om formen flyttas fram lite. Barfota fram och vanlig vagn, säger Jörgen Westholm.

7 Tåga Ryker (Ingvar Nyberg) har fått lite annan träning och känns piggare. Jag är nöjd om han får pengar. Vi kör med norskt och rycktussar och det har han nog aldrig haft samtidigt, säger Gunilla Lindström.

8 Teknologen (Robert Skoglund) har varit väldigt fin och det är ett riktigt tryck i honom. Han gick en väldig långsida senast och hade jag fortsatt rakt fram hade jag väl vunnit, men jag körde lite snällare. Det blev perfekt nu med det loppet i tiden mot det här, säger Robert Skoglund.

9 Ava Modde (Henrik Svensson) är hopplöst osäker i voltstart och spår fyra gör det inte enklare. Det känns nästan omöjligt, men hästen känns fin. Det är ett tufft lopp och tjänar han en slant är det bra tycker jag. Inga ändringar, säger Henrik Svensson.

10 Re Alkapital (Joakim Eskilsson) kan tjäna en bra slant om han sköter sig.

11 Mira Kiro (Jorma Kontio) är i bra slag och kan vara med och hugga om en plats.

12 Ersa Frej (Nathalie Blom) var jätteduktig senast och står 20 meter bättre till på exempelvis Klack Vidar nu än vid starten på Rättvik. Han gillar springspår och det känns bra på förhand även om det är en tuff klass, så det behöver klaffa lite på vägen. Skor runt om, säger kusken Nathalie Blom.

2 180 meter:

13 Klack Vidar (Magnus A Djuse) var bra senast och han hängde med bra där det gick ganska fort hela vägen in. Det känns som tidigare i träningen och han håller en jämn och bra form. Det är hopplöst att stå med 40 meters tillägg, men vi har en bra kusk som vet vart linjen är, säger Joakim Reiser.

14 Blixen (Jan-Olof Johansson) känns normal i träningen. Han står där bak och det är inte enkelt att runda alla så det behövs lite flyt och att han slipper gå i fjärde och femtespår till slut. Fungerar allt så kan han ta en fin slant. Jag sätter på en ryckhuva den här gången, säger Mikael Björklund.

15 Guli Em (Marcus Lilius) känns bra. Han står väl 20 meter fel nu, men det känns som han är bra i ordning och han är en av flera som kan vinna, säger Marcus Lilius.

Rank och V85-procent
RANK ATG

8 Teknologen 26

4 Silke Sjarmör 28

2 Sangviks Lynet 10

15 Guli Em 5

13 Klack Vidar 9

5 Ellbert 6

6 Guli Hektor 4

3 Andarnas Patron 2

10 Re Alkapital 1

11 Mira Kiro 4

9 Ava Modde 1

7 Tåga Ryker 1

12 Ersa Frej 1

1 Fosshaug Frasse 2

14 Blixen 1

V85-3, Guld, 1 640 m, auto
1 Before Takeoff (Örjan Kihlström) gjorde det bra senast i Margareta Wallenius-Klebergs Pokal som femma. Han fick en fin resa på innerspår, men valde att lyftas ut i andraspår i slutsvängen vilket säkert kostade en placering. Han fullföljde iallafall fullt godkänt och det känns inte som den här kortare distansen är någon nackdel. Han öppnar bra, men innerspår på Hagmyren är inte det enklaste och då det finns riktigt snabba konkurrenter utvändigt är det tveksamt att han lyckas hålla ledningen. Oavsett kommer han få en bra resa och då ska han räknas tidigt bakom mitt förslag till singelstreck.

2 Santos de Castella (Marcus Lilius) håller en fin form. Han möter väldigt fina hästar den här gången och får han fin resa på innerspår så kan han dyka upp bland de tre. Det blir barfota bak och amerikansk vagn, säger Jörgen Westholm.

3 Romulus Tooma (Peter G Norman) var jag väldigt nöjd med senast och det var lite äntligen att han var tillbaka i gammalt gott slag. Det har varit lite bekymmer senaste tiden, men nu fungerade han. Det var ett snällt upplägg senast och vi siktar på ett snällt upplägg igen och att han ska kunna göra en fin avslutning. Vi ställer inga krav på honom utan siktar på att han ska fungera igen. Jag var faktiskt väldigt imponerad av honom senast. Det var tacksamt med bara sju hästar då det blir enklare att komma in i loppet och senast var det fullt fällt. Han har tagit det senast loppet bra och jag är väldigt nöjd med honom. Det känns som att han är på gång igen. Distansen ska inte spela någon större roll utan det handlar om att han ska fungera för då går han på alla distanser. Han gick väldig bra på kort distans förra året i Gävle där han avslutade väldigt fort och fungerar han bara så har han en bra avslutning att komma med. Det blir inga ändringar på utrustningen, säger Peter G Norman.

4 Mizai (Per Lennartsson) satt fast med allt sparat i senaste starten och Mats var jättenöjd med honom. Han sa att han inte hade känt honom så pigg då han brukar vara lite loj bakom hästar, men han var superpigg och det var ett formtecken. Det kan vara bra att ha krafterna kvar till den här starten. Det känns som formen är på topp nu och vi ska ha prickat bra till det här loppet. Han fick spår fyra och det är väl det bästa man kan ha på Hagmyren och jag hoppas han kan utnyttja det och komma till spets. Det kan bli svårt att slå honom utvändigt så jag hoppas och tror vi kan få till det. Inga ändringar, säger Jan Ove Olsen.

5 Lando Mearas (Magnus A Djuse) såg jättebra ut senast på Romme som fastlåst med alla krafter sparade. Det har han säkert nytta av den här gången och spår fem bakom bilen på Hagmyren passar alldeles utmärkt. Härifrån kommer Magnus A Djuse kunna ladda på ordentligt och jag är inne på att han lyckas ta sig hela vägen till ledningen. Därifrån blir han tuff att besegra för sina konkurrenter och jag tar ställning och spikar.

6 Mellby Joker (Mats E Djuse) var jättebra som tvåa bakom Don Fanucci Zet senast i Finland och han kommer med en bra form. Från ett bättre läge hade det varit en bra segerchans, men nu drog han spår utvändigt om flera snabba hästar och det blir svårt att komma i en riktigt bra position även om det bara är sju hästar till start. Går ändå inte att räkna bort helt och på en garderad kupong är han klart aktuell att plocka med.

7 Jerka Sting (Claes Sjöström) har gjort det bra och även om han säkert kommer göra ett bra lopp på nytt blir det svårt att hämta längderna över upploppet den här gången.

Rank och V85-procent
RANK ATG

5 Lando Mearas 11

1 Before Takeoff 43

4 Mizai 9

6 Mellby Joker 26

7 Jerka Sting 7

3 Romulus Tooma 2

2 Santos de Castella 1

V85-4, Klass III/II, 2 640 m, auto
1 Napoleon Sisu (Oskar J Andersson) lär bli över från start, men bör få ett fint lopp på innerspår och bör streckas ändå om man tar några stycken. Öppet eller eventuellt norskt huvudlag, säger Oskar J Andersson.

2 Ies Ingusmemory (Magnus A Djuse) bör gå bättre från ett andraspår och 2640 meter är till fördel. Jag är spänd på vad han kommer uträtta och tror han levererar en väldigt fin prestation, säger Oskar Kylin Blom.

3 Ytowns Ulrik (Jorma Kontio) har visat bra kunnande. Det blir ny kusk nu, men man kan ju ha sämre rutin på ersättaren. Hästen är lite speciell, men han duger nog hyggligt i klassen då han är stark och rejäl. Inga ändringar, säger Ulf Stenströmer.

4 Classique Launcher (Olle Alsén) var fyra över längre distans på rikstoton i Rättvik och han ska kunna vara något liknande den här gången. Han hade oryckta grejer senast och gav ett så bra formbesked man kan helt enkelt. Amerikansk vagn, säger Olle Alsén.

5 Umpteen (Nathalie Blom) gör det vettigt hela tiden. Han fick ett litet break efter senast, men dem har kört ett banjobb efter 1.18 och varit nöjda med det så det verkar bra, säger kusken Nathalie Blom.

6 Holiday Island (Anders Eriksson) var sjuk senast. Jag hoppades han skulle få något av framspåren ett spår längre ut på Hagmyren är ingen nackdel. Öppnar han lika bra som senast borde han ha chans att komma till ledningen. Då ser det spännande ut och jag tycker han ska vara favorit. Inga ändringar, säger Anders Eriksson.

7 Sacrebleu (Rikard N Skoglund) är åtgärdad efter senaste loppet och känns bättre i träningen. Det var inte så blodigt lopp nu och jag är väldigt nöjd med hästen. Jag tror det blir svårt att vinna, men han kan tjäna fina pengar, säger Markus Pihlström.

8 Uno (Mats E Djuse) öppnar bra från start och jag tycker han är stark, men slipper han gå i tredje-fjärdespår under slutvarvet den här gången så vore det ju en fördel. Inga ändringar, säger Hanna Olofsson.

9 Whiskey Majo (Marcus Lilius) var bra i finalen senast och han kanske inte haft den där riktiga farten ännu. Spåret är bra och vi får sikta på en bra peng i första hand, säger kusken Marcus Lilius.

10 Timotejs Gamble (Carl Johan Jepson) gick det väl lite sakta för senast helt enkelt, men jag var ändå ganska nöjd med honom. Jag hoppas det blir lite körning i loppet. Inga ändringar, säger Sofia Adolfsson.

11 Bear Victor (Ulf Ohlsson) känns fin i träningen och formen verkar bra. Han är bara stark och inte speedig så det krävs fart på loppet eller om han kommer billigt fram till dödens. Då kan han ha chans. Inga ändringar, säger Stefan Olsson.

12 Lion Sisu (Örjan Kihlström) har kunnande för att dyka upp i segerstriden.

13 Jaguar Ima (Fredrik Plassen) är väldigt stark och blir det bara tempo kommer han plocka många. Det känns som att han har absolut toppform, säger Oskar Kylin Blom.

14 Flat Tire Grue (Oskar Florhed) får smyga med och sikta på lite pengar i första hand.

15 Vidar Burge (Claes Sjöström) har bakspår och det är ju fel bana för det, men han har dock en bra kurvteknik så då är det positivt med Hagmyren. Det kan bli liten ändring i balansen, säger Mikael Cedergren.

Rank och V85-procent
RANK ATG

6 Holiday Island 35

2 Ies Ingusmemory 3

8 Uno 15

1 Napoleon Sisu 2

12 Lion Sisu 15

3 Ytowns Ulrik 11

13 Jaguar Ima 4

5 Umpteen 3

11 Bear Victor 1

10 Timotejs Gamble 3

7 Sacrebleu 2

9 Whiskey Majo 2

4 Classique Launcher 1

14 Flat Tire Grue 1

15 Vidar Burge 1

Här ryggar du V85-systemet:

► ANNONS: 32 miljoner i V85-jackpott på lördag. Här kan du haka på Intervju-systemet. Spelstopp 15.00. [Extern länk]

V85-5, Sto-SM, 2 140 m, auto
1 Majblomster (Mats E Djuse) var fin i SM senast och hon kommer i ett bra slag till det här. Det är sämre med innerspår på Hagmyren än på Bergsåker, men hon är så pass bra att hon kan lösa det. Hon ska absolut med på kupongen, säger Marcus Lilius.

2 Prinsesse Ness Tjo (Örjan Kihlström) ser allt bra ut med och vi åker redan på torsdagen och kommer vara på Hagmyren på fredag. Det har gått bra tidigare med resorna och jag är optimist att hon ska vara med och kämpa även om Majblomster ska vara favorit. Antingen amerikansk vagn eller den tidigare hybridvagnen som hon haft i senaste starterna, säger John Ragnvald Ness.

3 Tekno Tana (Robert Skoglund) har blivit väldigt fin i senaste två starterna som varit riktigt bra. Det är ett jämnt lopp nu och jag tror inte det är starten som kommer avgöra loppet. Jag vet inte riktigt hur jag kommer lägga upp det och vi får se hur det känns. Hon verkar fräsch och fin efter senast. Inga ändringar, säger Robert Skoglund.

4 Hulte Alva (Linda S Hedström) verkar det bra med och det var kul att hon fick vinna senast. Hon är fin i träningen efteråt. Det är lite hårdare motstånd nu, men hon kommer säkert göra en bra insats och drömmen är att kunna vara bland de tre. Realistiskt är väl att vara trea-fyra. De tre invändiga är snabba så jag får väl försöka komma ner i någon av deras rygg, säger Linda S Hedström.

5 Guli Stina (Ulf Ohlsson) gör det bra varje gång tycker jag, men det fattas väl lite toppform. Hon är stark så distansen var passande senast och hon kanske hade behövt något mer lopp i kroppen så speeden blir bättre. Hon möter några som är för bra och framför allt för snabba. I bästa fall kan det vara en liten platschans, säger Anders Wallin.

6 Hög Decibel (Stig Jarle Röste) känns faktiskt strålande i träningen och jag tycker hon går framåt hela tiden. Det är ett par som är för bra nu och dessa fick dessutom de bästa spåren, men jag hoppas hon ska få med sig en bra peng. Vi får se om vi kör med norskt istället för helstängt då hon kan bli pigg i starten, säger Camilla Röste.

7 Hulte Annika (Magnus A Djuse) är jag lite osäker på vart hon står då hon galopperade i sista kurvan senast och jag vet inte vad det beror på. Jag hittar inga fel och och hon känns som vanligt i träningen efteråt. Hon fick ett dåligt spår och det är stor risk hon hamnar på vingel i tredjespår, men skulle hon göra om loppet på Bollnäs är hon med och krigar där framme. Inga ändringar, säger Leif Jonsson.

8 Jonases Ninja (Jan-Olov Åberg) var ute på en dålig bana senast och det var ett litet minus. Vi hamnade också lite i maskin och hon kunde tagit någon placering bättre om vi kommit till. Hon gick okej utan att vara som allra vassast. Hon fick ta det lite lugnt efter den starten och är inte vässad, men det har hon inte varit tidigare heller. Nu möter hon andra hästar från sämsta läget och det är väl inget större hopp. Inga ändringar, säger Jan-Olov Åberg.

9 Eldida (Ida Eriksson) räcker inte till seger.

10 Rötungen (Micael Melander) möter för tufft motstånd och får sikta på en slant.

11 Saga Kiro (Per Lennartsson) kan smyga med och ta en hygglig slant med lite klaff.

12 Ethel (Henrik Svensson) har inte startat på ett tag och jag har inte koll på dagsformen, men hon har känts fin och gått jämnt och bra. Barfota runt om och amerikansk vagn, säger kusken Henrik Svensson.

Rank och V85-procent
RANK ATG

1 Majblomster 66

2 Prinsesse Ness Tjo 17

3 Tekno Tana 4

7 Hulte Annika 3

4 Hulte Alva 2

12 Ethel 0

8 Jonases Ninja 2

5 Guli Stina 1

6 Hög Decibel 1

11 Saga Kiro 1

9 Eldida 1

10 Rötungen 1

V85-6, Stolopp, 2 640 m, volt
1 Sessan of Man (Henrik Svensson) har ett bra läge och känns fin i träningen. Inga ändringar, säger Henrik Svensson.

2 Adora Liss (Fredrik Plassen) tränar jättebra, men hon sviker i loppen och jag får ligga lågt med tanke på det. Vi provar rycktussar nu och en typ av amerikansk vagn. Distansen är positiv, säger Anders Wallin.

3 Pure Jouline (Linus Lönn) brukar spetsa när hon har fritt framför sig och det är Linus som bestämmer taktiken. Det är en stor och stark häst som gynnas mer av att det är lång än kort distans, säger Frida Fransson.

4 Grove’s Maple Poof (Ulf Ohlsson) duger bra i det här loppet och är ett tidigt streck.

5 Bohemian Maid (Magnus A Djuse) kändes väldigt fin senast där hon gick ett snabbt slutvarv och en bra tid. Hon ska ha gått framåt mycket med den genomköraren och distansen visade hon att hon gick bra över gången före. Om kusken hittar en fin position ska hästen vara redo att leverera ett väldigt bra lopp. Barfota runt om och norskt huvudlag, säger Oskar Kylin Blom.

6 Kopparmärra (Nathalie Blom) hade lite dåliga blodvärden efter senaste starten och även om det verkar bra nu så vill man se henne i det här loppet innan man vågar sticka ut hakan. Hon är också svår att vända med i volten. Vänder hon som man önskar så öppnar hon bra, men det kan även bli att man inte får runt henne och att vi hamnar bakom femman istället. Distansen är inga problem, säger Nathalie Blom.

7 C’est Ma Course (Lucas H Vikström) har springspår som är passande och prickar kusken kan hon öppna vasst. Distansen är lite frågetecken, men med den form hon är i ska det nog fungera. Förhoppningsvis blir det en fin position så att hon kan följa med till en bra peng, säger Oskar Kylin Blom.

8 Brionne (Rikard N Skoglund) har gjort fina prestationer under en längre period. Läget blev tråkigt, men om hon har lite flyt under vägen ska hon kunna sluta långt framme, säger Katja Melkko.

9 Melina Havelock (Carl Johan Jepson) är ett tidigt platsbud utan strul på vägen.

2 660 meter:

10 Ajlexes Gourmand (Tomas Pettersson) var lite röd i halsen så hon fick strykas senast. Hon verkar fin i träningen nu och där verkar det lika som tidigare, men man är ju alltid lite osäker. Jag hoppas hon kan ta fina pengar igen, säger Tomas Pettersson.

11 Global Empress (Marcus Lilius) är fin och gör alltid sitt. Det saknades kanske mer än jag trodde senast och det blev stumma ben till slut, men hon kändes väldigt fräsch och fin. Jag hoppas hon gått framåt mycket av det loppet i kroppen. Det behövs lite tur, men hon gör alltid sitt och brukar tjäna pengar. Norskt huvudlag, säger Viktor Lyck.

12 Danceinthedark F. (Katrin K Frick) är inte så tokig och kan ta fina pengar.

13 Rupie (Mats E Djuse) borde runda många under slutrundan och måste streckas.

14 Frida S.H. (Örjan Kihlström) har en tuff uppgift och får svårt trots Kihlström.

15 Kueen Simoni (Claes Sjöström) gjorde ingen plusinsats senast, men jag tror det berodde på att hon var brunstig. Distansen är en fördel och är hon som näst senast ska hon kunna vara en bit fram tycker jag. Planen är barfota fram, säger Jonas Edlund.

Rank och V85-procent
RANK ATG

8 Brionne 18

13 Rupie 16

3 Pure Jouline 3

6 Kopparmärra 27

4 Grove’s Maple Poof 7

10 Ajlexes Gourmand 6

9 Melina Havelock 5

5 Bohemian Maid 8

12 Danceinthedark F. 3

15 Kueen Simoni 2

1 Sessan of Man 1

11 Global Empress 0

2 Adora Liss 1

7 C’est Ma Course 2

14 Frida S.H. 1

V85-7, Brons, 2 140 m, auto
1 Bruce Braylon (Per Lennartsson) är bra, men lär bli över härifrån och då krävs tur.

2 Pineapple (Carl Johan Jepson) tycker jag håller bra form och han gick bra senast även om han aldrig kom in i matchen från ett svårt läge. Nu har han fått ett bra utgångsläge. Han är inget träningslejon, men han verkar pigg och spänstig iallafall och får han rätt lopp är han stark till slut när han sina bästa dagar. Det blir stängt huvudlag, finntack yankee och min plan är att rycka skorna första gången vilket jag är galet spänd på själv, säger Henrik Larsson.

3 Graces Bird (Fredrik Plassen) fick tufft tryck i ledningen senast och ser fin ut i träningen efteråt. Hon körs i ledningen om vi kommer dit, säger Jörgen Westholm.

4 Mellby Mowgli (Örjan Kihlström) har varit jättebra och ses med vettig chans på nytt.

5 Ebbot Rice (Linus Lönn) var vi nöjda med senast där han gjorde en bra prestation från kön. Allt är bra efteråt i träningen. Vi får försöka öppna rejält och sen får vi se hur vi hamnar. Jag ser gärna att han går i ledningen på Hagmyren. Det blir inga ändringar, säger Stefan Arvidsson.

6 Jaguar Godiva (Ulf Ohlsson) gjorde ett superlopp senast och han har gjort två väldigt fina lopp bakifrån i rad nu. Nu tycker jag läget blev perfekt och jag är väldigt uppåt på honom. Jag hoppas femman tar ledningen och släpper till oss, då ska det vara en väldigt bra chans. Det blir inga ändringar, säger Markus Pihlström.

7 Don E.Star (Oskar J Andersson) var lite mellanmjölk i Derbykvalet senast, men uppladdningen hade ju tyvärr inte varit helt optimal som vi velat fram tills dess av olika anledningar och var väl inte så oväntat samtidigt som han var ute i ett av de allra tuffaste försöken. Vi tycker han känns fin hemma efteråt och då det inte kryllade av passande lopp så testar vi med Bronsdivisionen här och jag tror han ska vara vassare den här gången. Normalt så är jag inte främmande för att han kan dyka upp topp 3-4 här, men med lite frågetecken för formen ändå och då han envisas med att få dåliga spår i princip hela säsongen så ser det tuffare ut - vi får hoppas hitta ner och att vi kan ha lite tur med positionerna. Barfota runt om, Finntack Yankee-vagn, halvstängt huvudlag och rycktussar, säger Oskar J Andersson.

8 Lucky Silver (Mats E Djuse) har otroligt bra form, men det blev ett väldigt svårt utgångsläge. Är hon trea-fyra härifrån så är vi nöjda, säger Jörgen Westholm.

9 Elvis T.C.B. (Marcus Lilius) får smyga med och kan absolut plocka fina pengar.

10 Gosa Gosing (Rikard N Skoglund) har varit jättebra i sina senaste starter. Hon vann senast i en fin stil efter att övertagit ledningen i ett tidigt skede av loppet. Denna gång blir uppgiften annorlunda från bakspår och att kunna blanda sig i segerstriden kräver nog tur under loppet. Formen verkar dock hålla sig. Nu blir det skor runt om eller eventuellt barfota fram, säger Katja Melkko.

11 Punchboard (Magnus A Djuse) duger fint, men får svårt att komma till härifrån.

12 Slivovitz Lover (Claes Sjöström) har gjort det bra varje gång på slutet, men han är tyvärr bortlottad igen. Man måste köra på chans härifrån och se vad som händer till slut. Det ska mycket till för att det ska lösa sig, men man kan ju alltid hoppas. Han känns iallafall jättefin i träningen och kommer gå utrustad som han gjort på slutet, säger Roger Walmann.

Rank och V85-procent
RANK ATG

4 Mellby Mowgli 51

2 Pineapple 5

10 Gosa Gosing 7

6 Jaguar Godiva 6

1 Bruce Braylon 6

8 Lucky Silver 13

3 Graces Bird 3

5 Ebbot Rice 2

12 Slivovitz Lover 1

11 Punchboard 2

9 Elvis T.C.B. 1

7 Don E.Star 2

V85-8, Silver, 2 140 m, auto
1 Ajlexes Hans (Tomas Pettersson) var lite sämre senast, men vi har haft lite halsproblem med hästarna. Jag hoppas han ska vara lite bättre nu även om man ju är lite osäker då det varit lite sämre. Det blev en kanonläge och jag hoppas han får ett bra lopp. Inga ändringar, säger Tomas Pettersson.

2 Crowe Motion (Örjan Kihlström) kommer få ett bra lopp i andraspår härifrån och han borde fälla många i slutspurten. Ska streckas om man garderar upp loppet.

3 Last Dying Breath (Magnus A Djuse) verkar det bra med och pengar känns rimligt i detta lopp. Det blir barfota runt om, men det är ingen stor grej, säger Hanna Olofsson.

4 Bettle Hanover (Rikard N Skoglund) var okej senast och han hade stått över lite inför det loppet. Det ska vara bättre nu, men det är bättre motstånd också. Vi får se om vi kommer förbi någon från start och det känns långt bort att han ska vinna, men det kan bli fina slantar och eventuellt en platsrysare. Amerikansk vagn, säger Lars Wikström.

5 Steady Roc (Linus Lönn) gjorde det bra senast och det gick fort hela vägen så det var svårt att gå fram någon gång. Han spurtade bra till slut och gick fort över mål. Han är lika pigg som vanligt efteråt. Han behöver göra en lite bättre insats den här gången för att vara lika långt framme mot dessa hästar, men man hoppas ju alltid på en plats. Vi får köra framåt härifrån. Inga ändringar, säger Krister Olsson.

6 Portofino (Fredrik B Larsson) är i fin form, men det kommer behövas mycket tur för att kunna blanda sig i segerstriden. Han är anmäld barfota runt om den här gången.

7 Brilliant Kid (Peter G Norman) var till Tyskland senast och fick ett lite elakt lopp då det trycktes lite i omgångar. Han höll till 150 kvar och var sexa i mål. Han fungerade inte riktigt i bakvarv och krängde lite för mycket i kurvorna. Han sprang sig lite trött och det var inget bättre underlag för honom heller. Han tränar bra efteråt och det känns som formen ska vara bra så känslan är att han gör ett bra lopp. Vi kör med en amerikansk vagn, säger Peter G Norman.

8 Killer Rain (Claes Sjöström) fick ett dåligt spår, men han har gjort bra lopp på slutet och tränar bra.Det blir inga ändringar, säger Paul Hagoort.

9 Summermusic’nightS (Marcus Lilius) kan mycket när han levererar på topp och en bra dag kommer han vara med i platsstriden. Han är anmäld barfota runt om nu.

10 Kapten Nemo (Carl Johan Jepson) fick lite sommarlov då han är känslig i halsen. Han är redo för att börja starta och börjar komma upp i varv även om han inte är vässad i något rundbanejobb. Han får smyga med härifrån och se hur formen är. Det är risk att det fattas lite. Det blir inga ändringar, säger Peter G Norman.

11 Currency Artist (Ulf Ohlsson) tycker jag inte var som bäst i det senaste loppet. Han fick öppna ganska tufft första 500, men sedan fick han ett fint lopp och var inte som bäst. Jag har inte hittat något fel och det var en sämre dag helt enkelt. Han känns bra i träningen efteråt, men läget är svårt och det behövs lite överpace på loppet. Det blir normalt svårt från bakspår. Inga ändringar, säger Ville Karhulahti.

12 X.O.Kemp (Mats E Djuse) har varit väldigt bra och från ett bättre läge hade han troligen varit favorit. Nu krävs det dock en hel del tur för att komma in i matchen.

Rank och V85-procent
RANK ATG

7 Brilliant Kid 8

8 Killer Rain 38

2 Crowe Motion 24

12 X.O.Kemp 14

9 Summermusic’nightS 2

5 Steady Roc 2

1 Ajlexes Hans 2

6 Portofino 2

11 Currency Artist 1

10 Kapten Nemo 3