Ämne: V75 åter?
Visa ett inlägg
Gammal igår, 15:36   #19
Skog

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 171
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Personligen hoppas jag V85 behålls och ges chansen efter de förändringar av produkten som nu sjösatts. Initiativet att flytta upp femrättsutdelningen var väldigt bra som jag ser det då pengarna i högre grad återbetalas till de som satsat i omgången.

Vidare var ju V75 i vikande trend innan V85 infördes så svårt se hur gångna året hade utfallit om det behållits. En sak som inte tillräckligt lyfts fram är kravet på inloggning med Bank-ID som höjt tröskeln för vissa spelare. Detta hade tvivelsutan haft negativ inverkan även på V75 men V85 får nu ta smällen av den förändringen vilket känns missvisande. Misstänker att en kännbar del av tappet tillskrivs den negativa effekten.

Införandet av V85 föregicks ju av en lång period där höga utdelningar på V75 blev alltmer sällan förkommande. Loppen analyseras alltmer djupgående samtidigt som hästantalet minskar och klass-skillnaderna tilltar. Nu med den nya fördelningen minskar förvisso antalet miljoner i 8-rättspotten men äntligen ges lite mer till de andra vinstgrupperna vilket torde gynna mindre spelare där tappet förefaller störst.

Som sagt, hoppas jag V85 får leva vidare när man nu skruvat på fördelningen. Bara min personliga åsikt baserad på en krets av ett 50-tal spelare jag talat med där några hoppat av helt medan det är business as usual hos andra.
Stämmer verkligen det där? Visst var omsättningen på V75 lägre 2025 än under toppåren, men om jag minns rätt var den ganska stabil sista året. Omsättningsmässigt var det alltså ingen tydlig vikande trend 2025. Utdelningarna var dessutom betydligt bättre. Strappa kan säkert kolla om medianutdelningen verkligen var lägre 2025 än 2024.

Dessutom tycks V85 nu ha återupptagit omsättningsfallet. Och att 2026 fortfarande skylla tappet på BankID känns väl lite väl enkelt.

Skillnad på att V75 hade tappat från rekordåren och att V75 faktiskt var inne i en vikande trend när V85 infördes.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat