Citat:
Ursprungligen postat av BosseEk
Vilken fantastiskt låg nivå vissa håller i samtalstonen. Inget nytt.
När det gäller medianutdelningen har det varit uppe tidigare. Den var högre sista året med V75 men då var beslutet att gå över till V85 fattat. Efter år av fallande omsättning och ett 2024 med hemska utdelningar. Det tror jag inte någon vill ha igen.
Med facit för 2025 kanske vissa kan hävda att ATG skulle kört på med V75 men det måste innebära att de tycker att ATG skall köra på med V85 nu. Vad är det som säger att omsättningstappet inte har bottnat? Att medianutdelningen på V85 inte blir skrämmande hög när vi summerar 2026?
Jag hoppas att ATG fortsätter med V85, sätter örat mot marken och kollar av med spelarna som lämnat vad som saknas. Det finns fortfarande saker som kan förbättras, öresutjämning, fördelning av pengar mellan vinstgrupper, J-P mm. Det finns en väg frammåt för V85. Det enda jag kan tänka mig är att det kan vara som hävdats här, pengarna börjar sina i ATG's kassakista och paniken kommer smygande. Dagens utdelning var väl ändå hygglig?
-Bosse
|
Är du helt säker på utdelningen 2024? När jag räknar tar jag bort tävlingar med dött lopp och banor som brukar ge låg utdelning. Jag kör en logaritmisk beräkning på lågutdelningsbanor som gör att dessa inte räknas in i underlaget eftersom de skulle sabba mitt resultat. Det visar sig att dessa förskjuter medianen.
Formeln är hemlig du får tro mig om du vill, det är upp till dig. Men resultatet blir att Winterburstomgången 31/12-2024 blir kvar. Då ser du att V75 brukade ge mer än 100 000 000 i median