Visa ett inlägg
Gammal 2026-09-15, 11:49   #2
snasl

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 451
Standard

Intervjuer AB

Spoiler:
V86-1, 2 140 m, volt
1 La Chris (Tyler Mifsud) gjorde det bra senast och det är bara hoppas att vi kan bygga vidare på det. Han fick det bästa spåret för honom och jag hoppas vi kan leda loppet runt om. Det blir inga ändringar, säger Tyler Mifsud.

2 Fabison (Bernardo Grasso) borde få ett bra lopp och är inte alls så tokig. Kan slå till och överraska.

3 Pure Color (Christoffer Eriksson) galopperade i första starten efter uppehåll, men han var fin trots det och senast var vi nöjda även om det var ett billigt lopp. Han går upp i motstånd nu, men vi tycker det är en fin häst som har hög kapacitet för sina pengar. Löper han upp till den så borde det vare en väldigt bra chans. Det blir inga ändringar, säger Malte Handfast.

4 Giggler (Henrik Thomsen) borde stå sig bra även i det här loppet och med ett fint lopp kommer han vara med där framme och hugga. Är anmäld barfota runt om nu vilket ska vara första gången om så blir fallet.

2 160 meter:

5 Bekir H.T.V. (Ken Ecce) fick tre månaders paus då vi hade virus i stallet och nu har han varit väldigt fin i sina senaste starter. Han verkar fortsatt fin i träningen inför det här och jag förväntar mig en bra prestation. Inga ändringar, säger Hans Henning Kristoffersen.

6 Diamant Sensation (Sofie Ericsson) gör det okej, men det blir tufft att vinna och han får smyga med härifrån och sikta på en hygglig slant i första hand.

7 Las Vegas Sisu (Thomas Uhrberg) har fått en tävlingspaus och han var fin i ett jobb på Åby på 17/2000m. Det blir skor fram och barfota bak, säger Robert Bergh.

8 Iziah Zet (Stefan Persson) var bra i senaste starten och jag tycker han mest gjort bra lopp på slutet. Nu blev såklart spåret tråkigt. Det blir inga ändringar, säger Hanna Lähdekorpi.

9 Eketorpets Uno (Johan Untersteiner) kämpar på och det brukar räcka till goda placeringar, men han vinner sällan. Allt är frid och fröjd i träningen och spåret tror jag han reder ut, säger Peter Untersteiner.

10 Twelve O’Clock (Olof Thorson) var jag inte nöjd med senast. Han är åtgärdad och känns rätt bra, men jag är lite splittrad om man ska köra eller inte från springspåret. Vi får se hur han känns i värmningen och det är lätt att man hamnar i maskin, men vi får se. Det blir inga ändringar, säger Olof Thorson.

Rank och V86-procent
RANK ATG

1 La Chris 35

3 Pure Color 7

4 Giggler 5

2 Fabison 4

5 Bekir H.T.V. 17

8 Iziah Zet 15

9 Eketorpets Uno 11

7 Las Vegas Sisu 1

10 Twelve O’Clock 2

6 Diamant Sensation 3

V86-2, 2 140 m, auto
1 Mahzarin W. (Markus B Svedberg) är laddad av sig och lite orutinerad, men har skött sig bra bakom bilen och är rätt så rask ut också. Helst ska han väl ha en ryggresa och då kan han vara farlig med lucka till slut. Det blir inga ändringar, säger Svante Ericsson.

2 Cash Redemption (Ulf Ohlsson) har lite problem med gången, men han kommer undan för undan. Han är nog lite för kort i rocken i det här loppet och som bäst är det en platschans, säger Roger Walmann.

3 Global History (Örjan Kihlström) har börjat sin karriär mycket lovande och har fin teknik och verkar oöm för upplägg av lopp. Senast växlade han tempot på två steg i sista sväng och vann lätt och han är spännande att följa. Han öppnade okey senast bakom bilen och nu blir det ett litet test mot tuffare motstånd för att se lite vart han står för dagen. Skor och vanlig vagn, säger Daniel Redén.

4 Bourbon Phantasy (Daniel Wäjersten) är en fin sort som känns klart spännande den här gången. Tipsetta.

5 Capo (Mika Forss) har gått lite bättre och jag tycker han snart ska kunna vara med där framme. Det är en liten outsider. Meningen är att köra barfota nu och vi får se efter värmningen, säger Roger Walmann.

6 Outer Space (Claes Sjöström) går jämnt och bra. Han är lite osäker från start och vi får se vart han sitter efter 100 meter. Det blir att köra lite på chans och se vad han kan ge till slut. Barfota runt om är planen, säger Roger Walmann.

7 Raidhour Newport (Finn Verkaik) tränar bra och det blir första gången barfota runt om. Han får testa mot ledningen och ska vara bland de tre främsta, säger Thomas Bos.

8 Perfect Batch (Rikard N Skoglund) är den bästa hästen av mina i loppet, men han har också det sämsta läget. Det är bara 1,5 vecka kvar till kriteriekvalen också så det blir att köra på chans. Inga ändringar, säger Roger Walmann.

9 Vancouver Tile (Björn Goop) har gjort bra lopp hela tiden och det är inga konstigheter med honom i träningen. Bakspår ska inte vara några bekymmer att klara. Inga ändringar, säger Per Linderoth.

10 Fifty Sixty Sox (Mats E Djuse) gjorde det bra senast från ett dåligt spår. Allt känns bra i träningen och vi får se vad som händer härifrån. Det viktigaste är att han gör ett fint lopp inför kvalen i kriteriet. Inga ändringar, säger Erwin Bot.

Rank och V86-procent
RANK ATG

4 Bourbon Phantasy 7

3 Global History 46

7 Raidhour Newport 6

8 Perfect Batch 8

9 Vancouver Tile 17

10 Fifty Sixty Sox 8

1 Mahzarin W. 3

5 Capo 3

2 Cash Redemption 2

6 Outer Space 1

V86-3, 1 640 m, auto
1 Ideal Stone (Johan Untersteiner) var vi riktigt nöjda med senast i comebacken och allt tyder på att han ska göra ett bra lopp nu då han verkar må riktigt bra. Taktiken är enkel och vi får försöka hålla ledningen från start. Kort distans borde inte vara någon nackdel då han är väldigt allround. Det blir inga ändringar, säger Peter Untersteiner.

2 Oracle Vixi (Christoffer Eriksson) har gjort det det bra för det mesta och senast blev det för tufft. Han tränar fint och vi har bara varit nöjda med honom. Han har visat att han duger kapacitetsmässigt. Det blev perfekta förutsättningar då han är effektiv första biten och visat sig bra från spets. Det blir inga ändringar, säger Malte Handfast.

3 Here’s Johnny Sox (Adrian Kolgjini) har haft lite problem med att vara ute i spåren när det ska gå fortare och det var väl det som hände senast också. Han fick svårt att hålla ihop travet. Han borde annars vara lite på gång tycker jag, men man vill ju ändå se att det fungerar. Jag tror det är en fördel om han kommer på innerspåret och distansen är egentligen ingen nackdel. Han har ju sprungit 1.09,9 över den då han var i toppslag. Det gäller att han håller ihop travet och det gör han bäst på innerspåret. Inga ändringar, säger Ida Lindberg.

4 Black Fire (Tyler MIfsud) var bra i den senaste starten där han kom till ledningen. Jag kunde sedan dämpa lite och så körde vi väldigt fort sista 500. Han har varit borta fem veckor efter det, men varit bra i träningen. Han möter några bra hästar nu och jag tror det blir tufft att ta en längd på Ideal Stone, men vi har sett att han kan vinna bakifrån också. Det blir inga ändringar, säger Tyler Mifsud.

5 The Flying Eagle (Thomas Uhrberg) har tävlat på en bra nivå hela tiden. Det blir barfota runt om och sulky, säger Robert Bergh.

6 Laban Lagö (Markus Waldmüller) är ute i ett bra lopp, men det är perfekta förutsättningar för honom med 1600 meter. Jag hoppas han håller sig lugn och vi får se om man laddar eller inte. Han tränar bra, säger Markus Waldmüller.

Rank och V86-procent
RANK ATG

1 Ideal Stone 43

5 The Flying Eagle 33

2 Oracle Vixi 5

4 Black Fire 10

6 Laban Lagö 2

3 Here’s Johnny Sox 6

V86-4, 2 140 m, auto
1 Our Own Pastime (Rikard N Skoglund) har haft fin form, men han har ju tävlat på lite friskt och var lite sämre senast. Han tränar på fint och jag hoppas han kommer göra ett bra lopp från ett fint läge. Skor bak, säger Björn Röcklinger.

2 Home Safe (Conrad Lugauer) var mycket bra senast och har fått ett bra spår. Han är fin i träningen och vi har en bra känsla, säger Massimo Vassallo.

3 Who’s in Charge (Ulf Ohlsson) ska ses med en vettig platschans på nytt.

4 Celtic Tonga (Andreas Lövdal) känns fin i träningen och senast blev det lite för offensivt i en tuff final. Det känns som ett jämnt och bra lopp nu, men jag hoppas han ska hävda sig. Eventuellt barfota runt om, säger Andreas Lövdal.

5 Pehoe Boko (Mats E Djuse) hade otur senast och är bättre än raden. Platsbud.

6 Good Reads (Claes Sjöström) var ett fall i rätt riktning senast och hon kanske är på väg att hitta höstformen. Då kan hon hävda sig, säger Roger Walmann.

7 Plucky Swamp (Örjan Kihlström) känns väldigt formstark och senast trodde jag han skulle trava iväg när det handlade om bilstart, men han bara vräkte sig iväg och jag var chanslös att köra felfritt. Han är annars som sagt i mycket bra form och jag hoppas Örjan får iväg honom från start för då har han kunnande för att vinna. Jag ska klura lite och korrigera utrustningen till den här starten. Barfota bak och vanlig vagn, säger Daniel Redén.

8 Mellby Merry (Simon Helm) möter ett knivskarpt motstånd från ett dåligt läge så vi har inga förväntningar på en framskjuten placering, men sköter hon sig springer dem inte ifrån henne. Vi kommer byta bett, säger Håkan B Svensson.

9 Grodda Jet (Carl Johan Jepson) satt fast senast och det var nog bara positivt att göra det en gång. Hon ska ses med bra chans om hon löper upp till det hon kan, säger Malte Handfast.

10 Mackenzie Bro (Markus B Svedberg) har varit jättebra och känns kanonfin i träningen. Det finns inget som tyder på att han ska vara sämre den här gången, säger Svante Ericsson.

11 Don’t Forget Me (Fredrik Plassen) känns väldigt fin och är lite uppåt i form. Det krävs lite fart för att komma in i matchen, men isåfall kommer han göra ett bra lopp. Inga ändringar, säger Björn Röcklinger.

12 J.J.Snowstorm (Jevgeni Ivanov) vinner inte härifrån.

Rank och V86-procent
RANK ATG

2 Home Safe 7

9 Grodda Jet 24

10 Mackenzie Bro 12

4 Celtic Tonga 13

7 Plucky Swamp 6

3 Who’s in Charge 4

1 Our Own Pastime 26

6 Good Reads 3

5 Pehoe Boko 2

11 Don’t Forget Me 2

8 Mellby Merry 1

12 J.J.Snowstorm 1

Här ryggar du Sportbladets V86-system:

► ANNONS: 13 miljoner i V86-jackpott på onsdag. Här hakar du på exklusiva Intervju-systemet. Spelstopp 20.30. [Extern länk]

V86-5, 2 140 m, auto
1 Gem Templar (Stefan Persson) blandar och ger lite. Jag var nöjd på Tingsryd, men sedan galopperade hon två gånger. Senast var hon stabil, men hon hängde ner i sista sväng då vi var i spåren. Hon sitter på innerspåret nu och allt är okej i träningen. Inga ändringar, säger Ida Lindberg.

2 Luisa (Jörgen Sjunnesson) kan vara en platsskräll från ett fint utgångsläge.

3 Irene Mum (Christoffer Eriksson) gjorde det bra senast där hon tog något felsteg i starten och därför hamnade en bit efter. Hon gick bra över upploppet och det tar vi med oss. Det känns som hon ska duga i klassen. Inga ändringar, säger Malte Handfast.

4 Luci de Lux (Christian Nissen) har visat bra kunnande och måste räknas tidigt även i detta gäng.

5 Milk and Honey Frö (Dante Kolgjini) behöver vara mycket bättre än tidigare för att vara segeraktuell.

6 Borups D.Day (Conny Lindblad) gör det ganska hyggligt och han förbättrar sig hela tiden. Nu kör vi med ett norskt huvudlag vilket har känts bra i träningen. Han är inte så snabb ut, men annars är formen bra, säger Conny Lindblad.

7 Le Peak (Joakim Lövgren) har gjort det bra i år och senast gick han utvändigt om ledaren sista varvet. Jag vet inte hur han är bakom bilen, men fungerar allt ska han ses med bra chans att vinna loppet. Eventuellt barfota bak, säger Tyler Mifsud.

8 Valderrama (Thomas Uhrberg) har varit lite sådär och inte gått in i mål som jag tycker han ska göra. Vi hittar inga direkta fel och han kommer gå lite snabbare intervaller under tisdagen så får vi se om det hjälper. Inga ändringar, säger Thomas Uhrberg.

9 Infinity Lake (Tyler Mifsud) får smyga med och hoppas på lite pengar.

10 Googla Vendil (Simon Mitman) får tufft att räcka till seger och får sikta på en hygglig slant. Är anmäld barfota fram nu.

11 Ögat (Johan Untersteiner) var vi nöjda med senast där hon gick bra till slut. Hon är lite osäker, men det är bra vilja och styrka i henne. Allt ser bra ut i träningen och jag blir inte förvånad om hon segerstrider. Det blir inga ändringar, säger Peter Untersteiner.

12 Daniel Negreanu (Olof Thorson) travade inte alls senast och jag hoppas det ska vara bättre nu. Det blev ett omöjligt läge och vi får köra för en liten peng härifrån. Inga ändringar, säger Olof Thorson.

Rank och V86-procent
RANK ATG

3 Irine Mum 52

7 Le Peak 27

4 Luci de Lux 6

11 Ögat 6

1 Gem Templar 3

2 Luisa 2

8 Valderrama 1

12 Daniel Negreanu 1

10 Googla Vendil 0

6 Borups D.Day 1

5 Milk and Honey Frö 1

9 Infinity Lake 1

V86-6, 2 140 m, auto
1 Katinka Zet (Rikard N Skoglund) var inte så bra som jag trodde senast för i starten innan hade hon krafter kvar på 1.13,9 och med lite lättning i balansen och jänkarvagn senast så hade jag känsla för att hon skulle kunna bättre. Nu provar jag barfota runt om och hon är snabb från start och sedan får kusken lägga upp det som han känner. Senast hade hon can´t see back men nu återgår vi till helstängt. Bike som senast, säger Daniel Redén.

2 Mellby Orkide (Örjan Kihlström) såg väldigt bra ut senast där hon bara borrade ner sig över upploppet och gick starka sista 700. Hon var även riktigt bra näst senast och är under fin utveckling och hon tog loppet senast bra och det här blir en lämplig måttstock mot lite mera rutinerade treåringar. Skor och vanlig vagn, säger Daniel Redén.

3 Najade Quesnoy (Magnus A Djuse) känns fin i träningen och hon har bra kapacitet även om hon varit lite ojämn i loppen. På sin högsta nivå är hon riktigt bra vilket hon visade när hon vann i somras. Hon har ett bra spår och är naturligt startsnabb så förhoppningen är att hon ska vara långt framme. Skor runt om, säger Mattias Djuse.

4 Charente Bro (Markus B Svedberg) satt fast med krafter kvar senast och vann gången innan då han fick ett bra svar då han ryckte tussarna. Hon har en fin utvecklingskurva. Vi får se hur långt det räcker, säger Svante Ericsson.

5 Dixie Dynamite (Björn Goop) har haft en paus och tränar på bra. Hon har haft lite problem med travet, men vi hoppas hon ska hålla ihop det nu. Skor runt om, säger Per Linderoth.

6 Elle Driver (Ulf Ohlsson) får tufft att vinna loppet.

7 Irina Jet (Jorma Kontio) duger bra och räknas tidigt.

8 Show Me Heaven (Claes Sjöström) STARTAR EJ

9 Swept Away S. (Carl Johan Jepson) har blandat och gett lite, men hon gjorde ett bra lopp senast mot tufft motstånd som trea. Spåret är nog ingen fara och hon har visat att hon går bra bakifrån. Inga ändringar, säger Malte Handfast.

10 Go on Brodda (Per Lennartsson) gör fina lopp och kan ta en bra slant på nytt.

11 Magnification (Daniel Wäjersten) känns lite bortlottad för att segerstrida.

12 Royal Steel (Mats E Djuse) har inte startat på ett tag och ska ha det här loppet inför oakskvalen. Hon känns fin, men fick ett dåligt läge och vi får ligga lite lågt, säger Mattias Djuse.

Rank och V86-procent
RANK ATG

3 Najade Quesnoy 7

5 Dixie Dynamite 55

2 Mellby Orkide 4

7 Irina Jet 13

11 Magnification 11

9 Swept Away S. 2

1 Katinka Zet 2

4 Charente Bro 1

12 Royal Steel 2

10 Go on Brodda 1

6 Elle Driver 1

V86-7, 2 640 m, volt
1 Mitzy Power (Bengt A Nilsson) smyger till pengar.

2 Intercooler (Ken Ecce) är inte så tokig och med maxklaff känns han skrällduglig.

3 Vikens HayBar (Aleksi Flink) är ute i tufft sammanhang och vi hoppas på ett fjärdepris. Han är ospeedig så vi provar en längre distans. Vi tar också av bakskorna och sätter på ett norskt huvudlag, men jag tror inte det är där det sitter, säger Robert Nord.

4 Piernas Largas (Tyler Mifsud) har gjort det bra över längre distanser på slutet. Nu blev det spår fyra och det är nog inte det enklaste och vi får se vad han hittar för position. Han gillar ju att springa i ledningen, men det ser svårt ut att komma dit och det är en platschans tycker jag, säger kusken Tyler Mifsud.

5 Jennifer K. (Per Nordström) brukar ha svårt att vinna och får i första hand sikta på lite pengar.

6 Brigo (Johan Untersteiner) var jag nöjd med senast där han gick i mål på fint sätt efter ett smyglopp. Han är nog rätt kvick från springspår och jag förväntar mig en bra insats. Han kan mycket väl segerstrida, säger Peter Untersteiner.

7 Spring Wow (Dante Kolgjini) vinner inte så ofta, men han fick ett vettigt spår och jag hoppas han inte hamnar för långt bak då han spurtar bra. I ledningen skulle han vara farlig, men jag tror inte han är så snabb ut och han är ett platsbud, säger Nils-Göran Nilsson.

2 660 meter:

8 Parameter (Victor Rosleff) är en jättefin häst när han står på friska ben. Han ska ha ett snällt lopp och behöver någon genomkörare innan han är något för spelarna. Inga ändringar, säger Ola Karlsson.

9 Lövdala Kenji (Stefan Persson) kan mycket när han är på topp. Platsbud.

10 Akal Face (Adrian Kolgjini) har haft en period där det inte sprudlat om någon form, men senast hade han lite otur i sista sväng och Gustav var ändå positiv till hästen så förhoppningsvis kan han vara lite på gång. Det är en vanlig vagn nu, säger Ida Lindberg.

11 La Liga Boy (Christoffer Eriksson) gjorde ett topplopp senast i Danmark och återhämtade galoppen jättebra. Vi tycker han är i toppform och förhoppningsvis håller han sig på benen den här gången. Prio ett är att travar, men i så fall får nog övriga vara bra, säger Malte Handfast.

12 Run Champ Run (Thomas Uhrberg) kommer fälla många till slut. Plats.

Rank och V86-procent
RANK ATG

6 Brigo 26

11 La Liga Boy 47

2 Intercooler 3

12 Run Champ Run 7

4 Piernas Largas 5

9 Lövdala Kenji 2

8 Parameter 5

10 Akal Face 1

7 Spring Wow 1

5 Jennifer K. 2

1 Mitzy Power 1

3 Vikens HayBar 1

V86-8, 1 640 m, auto
1 Sonesta (Mats E Djuse) är snabb ut och har en vettig chans från ledningen.

2 Tiberius Victory (Andreas Lövdal) blev det inget lopp för alls senast och han hade bra fart över mål. Det såg roligare ut nu med kort distans och ett bra spår. Jag får ladda max och se om vi hittar till ledningen då han trivs väldigt bra i den positionen. Han tävlar med amerikansk vagn, senast var det finntack yankee, säger Andreas Lövdal.

3 Gibson Brick (Rikard N Skoglund) har blivit behandlad och vi har väl inga större förväntningar och hoppas på en slant. Distansen är väl inte riktigt hans melodi heller. Helstängt huvudlag, säger Anders Widerdal.

4 Overdrive Steel (Finn Verkaik) tränar fint. Han möter bra hästar så det kommer behövas lite tur och jag är nöjd om han är trea-fyra, säger Thomas Bos.

5 Dontloosememate (Tom Johansson) har ett lopp i kroppen, men det känns mycket långsökt med seger.

6 Ultimus (Örjan Kihlström) är en sköning som inte gör mer än han behöver och senast var nog Örjan tröttare än hästen. Han är stark i sanden och jag vill prova honom en gång över kort distans och se hur fort han kan springa med full fart hela vägen. Jag ska fundera lite på huvudlaget, det kan bli norskt som dras ner innan start men det får jag diskutera med Örjan, och det blir även en bike på den här gången. Det blir barfota runt om som vanligt, säger Daniel Redén.

7 Illusion of Joy (Marcus Lilius) är allt bra med efter senaste loppet där han hade gott om krafter kvar. Det är andra förutsättning gnu med kort distans och spår långt ut. Jag hoppas vi hittar ner vettigt härifrån, säger Marcus Lilius.

8 Midas Mana (Fredrik Plassen) har inte fått till det på slutet efter att ha visat form tidigare. Nja.

9 Sighni Burge (Claes Sjöström) känns helt okej och hon ska kunna prestera på en hygglig nivå tycker jag. Är dem framför snabba ska hon kunna få en vettig position. Custom epic-vagn, säger Mikael Cedergren.

10 Mister Momo (Daniel Wäjersten) är missgynnad av spåret. Duger annars.

11 Timotejs Online (Björn Goop) gjorde det fullt okej i finalen i derbystoet senast från ett byngligt läge. Har ett dåligt läge igen och kommer troligen tävla med skor, säger Per Linderoth.

12 Mellby Mammon (Magnus A Djuse) är bra, men spåret drar ner chansen.

Rank och V86-procent
RANK ATG

1 Sonesta 40

2 Tiberius Victory 10

6 Ultimus 27

12 Mellby Mammon 8

10 Mister Momo 5

4 Overdrive Steel 3

11 Timotejs Online 2

7 Illusion of Joy 1

8 Midas Mana 1

3 Gibson Brick 1

9 Sighni Burge 1

5 Dontloosememate 0

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), hammering (+5), Trinity (+5), CalleP (+5)
snasl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat