Tidig grundstomme
Många bortglömda hästar i veckans omgång. Här får man försöka vaska guld! Jag kommer säkerligen att lägga till en och annan Unter-häst när jag läst deras startkommentarer. Johan har 6 hästar med på lördag och vill säkert återta första platsen i tränarligan.
Avd 1
2 Mohawk är en 5-åring efter Maharajah som kommit i Goops träning i år och har gjort tre starter i sin nya regi, vilket resulterat i tre vinster. Måste väl med på kupongen? Oj, streckad på under 60%, bör väl spikas i så fall?
Avd 2
10 Monkey Wine ratade jag senast då den var en av de mest streckade. Nu är hon singelstreckad och bortglömd och jänkarvagnen ska på. Kommer med på min lapp denna gång.
Avd 3
Två hästar som heter Pellini! Alltså borde en av dem kunna vinna detta. Jag vet, Guldheds-logik låter sig ej förklaras! Både
1 Dorito Pellini och
10 Popup Pellini kommer med på mitt system.
Avd 4
Det här ser svårt ut. Inga riktiga stjärnor och bästa norsken är väl
10 Voje Lotta, men den körs av kalle Kolle och startar från bakspår. Brukar gå bra i Norge men sämre i Sverige. Jag väntar med detta loppet till sist och slänger in alla streck jag har kvar då.
Avd 5
4 Snack gjorde ett fantastiskt lopp senas på Axevalla, där den vann. Och då var det ändå drängen som körde! Nu är det Mäster Goop själv. Får lyssna på Björnkollen. Kan bli en spik om det är gott snack.
Snackelisnack!
Avd 6
Det vimlar av bortglömda hästar denna omgång. Hur kan
11 Buddy Topline bara vara streckad på 4%? Mats E upp denna gång.
Avd 7
Varannangångshästen
5 Bright Star U S har 1-0-1-0 i raden. Då borde det bli 1 denna gång. Eller?
7 Follow Him slipper Dream Mine denna gång och borde vara huvudet högre än de flesta i loppet, kanske alla?
Avd 8
Jättelånglopp.
2 Mr Carnation är en sån där som tycker att 2640 m är för kort, så det här passar nog bra. Hoppas den låga procenten håller i sig.
Bara tisdag - men alltid en början...... tänkandet fortskrider!