En liten uppdatering här i decembermörkret! Som sagt, St. Louis-spelet sket sig i natt när Washington tvålade till dem med 4-1.
Betsson
Jag lade faktiskt ett till spel igår, en dubbel i finska hockeyligan, och trodde att de matcherna skulle börja 17:30. Det gjorde matcherna, men dagen efter, det vill säga i dag. Därför blev det lite obalans i mitt Martin Gayle-system (är mycket nöjd med mitt nymyntade spelsystem, denna stavning ska jag fan ha patent på) och jag orkade inte vänta på utfallet i det spelet. Därför satte jag 3.6 % av min BR på NHL-spelet och bortsåg från insatsen på Saunalainen-ligan. Mumin-dubbeln gick in och jag riktar ett "Thank you" till Jokerit och HIFK som grejade 5.55 gånger insatsen. Insatsen var 9 kr (dåvarande 3.6 % av rullen) så nu börjar vi snacka stora pengar.

Snart i alla fall.
Tippade Svendsen som vinnare till 3.75, och visst satt det spelet. Bjorndalen hade ett bra utgångsläge inför de avslutande varven men hans landsman Svendsen var lite vassare. Detta firades med pytt i panna och
två stekta ägg!
Det har både blivit spel på Elitserien och Europa League nu på kvällen och det första (en dubbel med raka ettor på Linköping och MoDo) gick inte in, då Luleå vann med 2-0 i chokladarenan. Just nu har jag ett spel på Borisov (att de ska vinna med minst två mål), då de har varit starka på hemmaplan. Med fansen i ryggen borde de kunna vinna över Kiev med ett par bollar till 6.10. Visst är Kiev ett kvalificerat motstånd men oddset är väldigt högt och en tvåmålsvinst är egentligen inte alls så "otrolig". Men just nu ligger de under med 3-0 och har behöver alltså göra fem mål för att mitt spel ska gå in, så där kan jag nog sätta "loss". Ska titta och försöka hitta ett fint NHL-spel till i natt.
Om någon har något bra spel inför natten får ni gärna tipsa mig!
Betway
Som jag skrev tidigare i dag har jag även här lagt några spel på herrarnas skidskytte på Betway och det gick mycket bra. Alla tre spel satt och där blev det lite plus på kontot. Detta firades med en kopp kaffe och sen en kopp till, fatktskt. Just nu har jag ett levande spel och hoppas att Thessaloniki vinner med minst två mål till 2.65 gånger degen och det är inte helt osannolikt att de gör det. Just nu leder de med ett mål över Brügge och jag hoppas att grekerna får in en boll till och håller tätt bakåt.
Som sagt, återkommer senare med nattens spel och en mer "numerisk" summering av dagen!