Citat:
Ursprungligen postat av kungaron
Jag jobbar för övrigt som elektriker,och min lärare i plugget sa alltid att inga frågor är dumma, så va fan, ja tänker likadan gällande trav 
|
Din lärare hade fel, det finns dumma frågor och det är de som ställs utan att frågeställaren ägnat två sekunder åt att försöka tänka ut svaret själv innan han öppnar truten. Utöver det undantaget är det ett ganska gångbart ordspråk. Fan vad jag hänger upp mig på grejer och ska vara petig, förlåt. Jag råkade nyligen ut för en kille som deklarerade samma motto det första han gjorde och jag blev rätt sugen på att drämma en stekpanna i huvudet på honom efter sjuttonde idiotfrågan för dagen...
Citat:
Ursprungligen postat av kungaron
Då kommer min första fråga i denna tråd:
Hur gör man dessa system och ställer de kraven? jag förstår liksom inte riktigt, gör man systemet i Jokersystemet och ställer kraven där eller gör man det på atg.se?
|
Du kan göra det "manuellt", dvs genom att fylla i flera kuponger (på nätet eller på riktiga kuponger) och lämna in eller använda en programvara som finns att köpa eller ladda ner gratis (jokersystemet, hjälp på traven m fl).
Jag är inte pedagogisk nog att förklara det här i text på ett bra sätt så jag tar ett konkret exempel. Säg att du gör V65 och ska ha följande system med kravet att en av ettorna i de sista två loppen vinner.
1
1
1
1
1,2,3,4
1,2,3,4,5,6
24 rader
Gör du det manuellt skriver du ut dina kuponger så enkelt som såhär:
1
1
1
1
1
1,2,3,4,5,6
6 rader
1
1
1
1
2,3,4
1
3 rader
Vill du vinna på båda systemen om båda dina krav går in så lägger du till nr 1 i femte loppet även på den andra kupongen, men då kostar det dig en rad till (6+4 istället för 6+3).