Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-03, 05:44   #4
kungaron

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 359
Standard

citat: Din lärare hade fel, det finns dumma frågor och det är de som ställs utan att frågeställaren ägnat två sekunder åt att försöka tänka ut svaret själv innan han öppnar truten. Utöver det undantaget är det ett ganska gångbart ordspråk. Fan vad jag hänger upp mig på grejer och ska vara petig, förlåt. Jag råkade nyligen ut för en kille som deklarerade samma motto det första han gjorde och jag blev rätt sugen på att drämma en stekpanna i huvudet på honom efter sjuttonde idiotfrågan för dagen...

Stekel: Precis, håller med, men då kanske du borde funderat innan du skrev, han mena ju självklart frågor rörande El för det är så brett. och jag jag kände lite samma med travet, ganska mycket som kan vara bra att kunna, så har man problem att tolka vissa saker så kan man ju nyttja detta forum att få hjälp med det. Eller?

Fråga: Oki så då blir de endast 2 system av det, för jag har trott nåt helt annat tyvärr. Tex ta exemplet nedan. jag fick för mig att man reducera ner det. tex första systemet gör man en reducering sen andra gör man en till. Men det var fel =) Man gör kort och gott två system.

total insats: 4 536 rader = 2 268 kr
8 x 1 x 4 x 9 x 3 x 3 x 1 = 2 592 rader
2 x 1 x 4 x 9 x 9 x 3 x 1 = 1 944 rader

Sen Travaren, var lite otydlig, sorry, men jag la upp några frågor jag frågat en kille här på forumet för att visa exempel på vad man kanske undrar över. Tex det där med Spets o Slut, kanske fler som undrar. Och då läser man denna tråd och får svar på den frågan.

Fråga: Många talar om att det krävs stor kunskap vilket jag förstår att man behöver, men har någon svara på exakt vad man bör ha stor kunskap på? Menar, det finns så många hästar, tränare, kuskar banor osv förstår själv att det kan vara bra att veta tex hur en häst springer på den banan med den kusk.
Och nåt tips på var man kan lära sig mycket?
Jag får hem Travronden, och där står det ju mycket, sen söker jag info på olika forum, men nå andra tips på sidor eller tidningar?

Senast redigerad av kungaron den 2010-12-03 klockan 06:17.
kungaron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat