Citat:
Ursprungligen postat av kungaron
Fråga: Många talar om att det krävs stor kunskap vilket jag förstår att man behöver, men har någon svara på exakt vad man bör ha stor kunskap på? Menar, det finns så många hästar, tränare, kuskar banor osv förstår själv att det kan vara bra att veta tex hur en häst springer på den banan med den kusk.
Och nåt tips på var man kan lära sig mycket?
Jag får hem Travronden, och där står det ju mycket, sen söker jag info på olika forum, men nå andra tips på sidor eller tidningar?
|
Allt bör du ha koll på för att ha bästa förutsättningar att göra bra analyser och lägga vinstgivande spel. Hur kuskarna kör och vilka som är överskattade/underskattade av spelarna, vilka tränare som är bra, hur man ska bedöma olika tränare/kuskars kommentarer kring sina hästar, allt runt hur olika de olika hästarna svarar på utrustningsändringar/tränarbyte/långa tävlingsuppehåll/löpningsförlopp/banunderlag.
Det bästa tips jag kan ge är att läsa allt du kommer över, men sedan kommer det än viktigare jobbet, och det är att sålla bland all information. Att Åke Lindblom tror att han ska vinna med alla hästar han startar och att det brukar bli en tillfällig rejält positiv effekt på hästar som nyligen kommit i Svanstedts träning märker man efter ett tag, men det krävs som sagt att man hänger med och konstant analyserar all data man gått igenom.
Tittar du på alla lopp varje dag någorlunda ingående så dröjer det kanske ett halvår innan du fått en minnesbank för varje häst. Att ha det är ju absolut inte nödvändigt, men det är ju ett rejält plus.