2010-12-11 Jim Miller - Charles Oliviera (Annat)
Datum: 2010-12-11
Tid: sent
Sport: MMA
Land: USA
Liga: Annat
Match: Jim Miller - Charles Oliviera
Spel: Charles Oliviera
Insats: 8/10
Odds: 1.87
Bolag: 5dimes + andra
Motivering:
Har dragit mig från att skriva rekar, men den här kände jag att jag borde fan bidra med;
Inom MMA är det ofta så att icke-amerikaner brukar ha lägre odds gentemot amerikaner (möjligtvis att så pass många jänkare bettar att oddsen justeras därefter). Scenariot vi har nu är en brasilianare (Oliviera) som ska fightas mot en välrenommerad Jänkare (Miller), och det kommer garanterat att bli ett krig, och en garanterat spännande match. Matchen är en jävligt bra matchup, och vi kommer få se förstklassig grappling, standup och brottning.
Nog om hur mkt jag ser fram emot matchen, fram till själva motiveringen. Oliviera är 14-0 inom mma, och för de som såg hans senaste match så förstår ni vad jag menar. Han plockade isär TUF-vinnaren Escudero så det bara small om det. Fyfan vad bra han var, helt jävla sanslöst. Jag sa till mig själv, den här killen kommer ha bältet om något år. Så förbannat bra var han. Han ströp ut en riktigt vass kille med en hängandes stående rear naked choke, vilket är något man inte ser särskilt ofta. Hans BJJ är således förbannat solid. Han kunde även hävda sig stående, och hade en riktigt bra förmåga att välja var fighten tog plats.
Nu möter han Jim Miller, som absolut inte är någon duvunge, utan som är 18-2. Han har bara torskat mot Graynard och Edgar, men enligt vad jag sett från Miller och vad jag sett från Oliviera så är den sistnämnda strået vassare.
Enligt mina predictions så är Oliviera en potentiell contender, och kommer förmodligen ha bältet inom något år.
1,87 på både gäller på 5dimes, och oddsen lär likna varandra på de flesta sajter så fort de kommer upp, och här är Oliviera helt klart favorit enligt mig. Har inte gjort några matematiska beräkningar, utan snarare konstaterat att det är ett överodds om det det är som jag tror, att han är en blivande superstjärna inom Lightweight.
Dvs, in med pengarna. Själv kör jag 8/10 Units på honom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Snittgurkan (+2)
Senast redigerad av Moffegrev den 2010-12-03 klockan 20:53.
|