Tror tyvärr den snarare är streckad på ca 85% enligt gamla streckfördelningen men visst är det märkligt att unge Svanstedt är mer streckad än favoriten i första avdelningen med denna häst. Kopierar in något jag skrev på en annan plats ang streckräkningen:
"Jo jag har också retat mig på detta och har dessutom kontaktat ATG i frågan ett antal gånger. De hävdar att de nu löst problemet men personligen tycker jag att det fungerade sämre än någonsin t lördags då värdet var 97 kr efter tre avdelningar i en jackpotomgång! Detta efter att de inledande vinnarna streckats på 55,37 resp 62 %!! Information blir inte mer missvisande än den streckfördelningsdynga ATG matar oss med. Varför man envisas med att redovisa även V7-kupongerna som en rad och inte som de 2,5 de verkligen är begriper inte jag. Merparten av oss som lämnar in kryssar ju faktiskt inte i V7-alternativet och är då mest intresserade av vad en rad ger.
Är själv inget mattegeni men kan man landa folk på månen kan inte denna ekvation vara olösbar. Ärligast vore att redovisa den verkliga streckfördelningen till oss som spelar inom parentes sedan kan ATG:s eminenta IT-avdelning få behålla sin totala flumsiffra som inte säger någonting om man så önskar.
Ärligt talat verkar julfesten på IT-avdelningen kommit för tidigt i år och dessutom innehållit både mycket starka drycker och konstiga svampar. Alternativt har man bara anställt de första toppjonen som ramlat av bussen med resonemanget "- IT, det klarar väl en apa att sköta". Nåja, kvaliten på deras tjänst tyder i vart fall på att man rekryterat hjälp i Skansens aphus."
Ger upp denna fråga nu och koncentrerar mig på dagens hästar istället. Alltmer sugen på att spika Gidde TH i sista men har viss respekt för ditt drag 8:an.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|