Datum: 2010-12-05
Tid: 18:00
Sport: Fotboll
Land: Italien
Liga: Serie B
Match: Vicenza - Frosinone
Spel: Vicenza
Insats: 1.00
Odds: 1.980
Bolag: Pinnacle
Motivering:
| 2010-12-05 18:00 | Serie B | Vicenza vs Frosinone |
1 |
FT |
1 |
1.980 |
Vicenza ostoppbara hemma med sina 5-1-1 9-3 möter ikväll Frosinone som är rätt mediokert borta 1-3-4 6-13.
Vicenza kommer med en uppåtgående trend med två raka segrar i ligan och förlust mot Genoa i Cupen där man faktiskt hade laget från Serie A i brygga. Det krävdes en straff i 86 från Luca Toni för att få till en förlängning där Genoa sedan gick segrandes ur striden med 3-1.
Vicenza har Frosinone bakom sig i tabellen och har på onsdag ytterliggare en hemmamatch, då mot Siena. Betydligt tuffare uppgift då alltså och med 3 matcher på 6 dagar så tror jag fokus kommer ligga på kvällens match snarare än mot serietvåan Siena där man kommer få kämpa ännu mer för poängen.
Frosinone kommer utan seger i de 5 senaste och en dålig trend. Jag tror att den byggs på ytterliggare idag och jag tycker mig se spelvärde i nära 2 gånger pengarna i denna matchup.
Saknas i Frosinone gör Stellone, Tavari och Biso ingen bär en ordinarie tröja.
I vicenza saknas mittfältaren Paro som är högroterande och ytterligga två rotaionsspelare är tveksamma till start. Rätt så ordinarie trupper alltså.