Ämne: NBA 5/12
Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-05, 15:06   #2
maddmax
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-12-05 Toronto Raptors - NY Knicks (NBA)


Datum: 2010-12-05
Tid: 19:05
Sport: Basket
Land: USA
Liga: NBA
Match: Toronto Raptors - NY Knicks

Spel: Under 217.5
Insats: 7.00
Odds: 1.943
Bolag: PinnacleSports

Motivering:
Forst av allt bor jag val saga att jag ar nagot osaker pa att linan kommer ga min vag. Att avvakta och fa 218 eller mer kan vara ett alternativ. Med sa mycket olika spel idag valjer jag dock att inte oroa mig for det utan hugga detta som jag finner varde i.

Bade NY Knicks och Toronto Raptors har de senaste aren raknats som relativ offensiva lag, utan att overdriva. I de tio senaste motena (sedan mars 2008) har linan legat pa 214.5 i snitt. I de senaste atta matcherna ar man dock 2-6 i O/U. Man mottes i borjan av sasongen, aven da i Toronto, en match som slutade 93-98 (linan var 214.5).

Sedan dess har det dock hant en del, inte minst for Raptors. Ett stort byte, som manga tyckte hjalpte NO mer an Toronto, skedde for ett par veckor sedan. De stora namnen var Jack som lamnade Raptors och Peja Stojakovic som kom. Stojakovic har dock suttit skadad och riskerar aven att missa matchen idag.

Totalt har Toronto snittat 101.3 poang framat och 102.1 poang bakat i ar. For NY ar siffrorna 106.6 och 106.0 respektive. De senaste fem har bada lagen spelat battre defensiv och Toronto har aven battre siffror pa hemmaplan. Bada lagen skjuter skapligt (runt 46% for bada) och det ar sjalvklart inte bra for ett underspel men mer intressant ar antalet FG-forsok per match. Toronto har varit over 85 forsok endast en gang de senaste atta matcherna. NY en gang de senaste nio.

Jag tror sjalvklart att vi kommer fa se en produktiv match men jag tror ocksa att det kan vara en for hog lina. Ska denna ga over behover manga halv-anonyma spelare tar for sig mycket och det ser jag inte handa inatt. Halls FG-forsoken till under 85 for bada lagen (och de inte skjuter overmanskligt) sa bor vi landa pa runt 210-212 poang hoppas jag.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat