Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-06, 22:25   #10
Moffegrev

Moffegrevs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Nu ser jag vilken du har lirat! GSP via unanimous decision 2.90@5dimes, varianten som jag först trodde du menade: GSP via decision är 2.45@5dimes.

Då får jag omvärdera mina beräkningar en aning men inte så värst, då tycker jag den är spelbar från ~2.35 då sannolikheten för att det blir en split/majority decision är väldigt liten. Bra spel

Hakar på!

EDIT: Sportingbet har 2.75 på GSP by decision, tycker det är samma värde eftersom det är lite större chans att den går in. Går in med 7.5u på den.
Kollade wikipedia nyss, och 6/7 av GSP's decisions har varit unanimous, alla utom #1 mot Penn. Inte fan lär det bli en fair fight. Att han skulle vinna på split decision måste ju vara minimal jävla chans, alltså tror jag att du tappar värde på det hela.

Är lite halvfull för tillfället, men här kommer mina uträkningar;

GSP via decision: Måste ske oftare än 42,5% för att vara lönsamt att betta.
GSP via U.A Decision: Måste ske 34,5% för att vara lönsamt.

dvs i procentenheter skiljer det 8 procentenheter, och om du bettar i units kommer du på 8 units att tappa 4,4 units om det blir vinst.

Vettefan om det är värt, är som sagt var inte helt nykter ikväll, men

14,3% att ett decision skulle bli ett Split, ger ett odds på 2,741 för ett decision (båda) enligt mina beräkningar, vilket betyder att 2,9 isf är mer lönsamt att spela, än att scenariot att båda kan inträffa, om du inte tror att den här matchen lär bli extremt jämn, vilket isf skulle totalsabba alla mina uträkningar.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat