Citat:
Ursprungligen postat av 1nce
Var är den tredje musketören?? JJ, tagga till!! Vill ha din input på denna 
|
Det som gör mig lite osäker att trycka av är: utveckling av de två, gsp har gått igenom de flesta de senaste åren. Koscheck har varit lite mer ojämn samt att jag tycker inte se någon förändring i hans sett att fightas (höger sluggan och lay and pray grnp). Deras första match var bara i 3 ronder denna kommer vara 5 ronder. Psykologiska faktorn: kommer gsp försöka straffa Koscheck efter allt skitsnack eller kanske hjärnspöke....
Det som talar för dec är att: båda är fysiskt starka med bra kondition samt att de är svåra att avsluta. Blir någon straffad stående blir det säkert clinch eller take down. Som moffe sa så verkar gsp har svårt att avsluta sin motståndare trots dominans, som i matcher mot alves hardy fitch. Det som talar för dec är också att gsp är en smart fighter han kommer inte ta onödiga risker i början av matchen utan ser honom mer nöta ner koscheck.
Sedan är det alltid en osäkerhetsfaktor när det går till domslut. Vet aldrig vilka domare som dömer eller hur dom dömer. Vad man lackar på domare som cecil som inte kan något om mma. Förstör för sporten och oss som gamblar. Bara för man är svartbältet i karate gör inte att man är kvalificerad att döma mma ungefär som låta en hockeydomare döma en fotbollsmatch utan utbildning och erfarenhet
Upp mot 2.8 för dec är kanske inte så tokigt endå. Jag ska tänka på den.