Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-07, 23:12   #9
Skurk

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kungaron Visa inlägg
Oki! Tack, ang minnesbank, så har jag gjort en minnesbank i excel, verkar det vettigt?

eller har ni nåt annat tips?

Sen har man ju alltid så svårt att ta ut spikarna, vad tycker ni man ska gå efter när man väljer spikarna?
Vissa väljer alltid favoriten men jag brukar faktiskt skita i det, kör gärna chansspikar
Ska du spela vinnare/plats då skall du se bakom favoriterna, då de blir så upphausade att det ändå bara blir underodds på dem/alltså inget spelvärde.

När du ska ta ut spikar på V5/V65/V64/V75 då är det så att spelkollektivet är så rätt ute att en eller flera streckfavoriter vinner och det händer så ytterst sällan att exempelvis en V75:a inte faller ut utan att en eller att fler streckfavoriter vinner.

Och det blir bra att utdelning även om man spikar någon av streckfavoriterna, exempelvis så vann dagens största favorit Ridgehead Cahore (7/12) i V65-1 på Jägersro och den hade 80% av strecken.

Även streckfavoriten Pure Vacation vann V65-4 och hade 68% av strecken, så trots att två streckfavoriter (den ena dagens storfavorit) vann blev utdelningen 194 209 kr på dagens V65.

Kruxet är bara att välja rätt streckfavoriter att spika, det sket sig på Jägerso för mig idag, men V5 på Eskiltuna lyckades jag välja rätt streckfavoriter att spika idag, iofs en kass utdelning 1058 kr, men jag spelade bara ett system på 60 rader så jag får vara nöjd ändå.

På dagensdubbel brukar jag vanligtvis spika den största streckfavoriten, och i det andra loppet brukar jag ta med de hästar som är streckade 5-9, eller 7-11, jag går inte med förlust på dubbeln med den strategin, iofs spelar jag bara 5 kr raden så jag gör inga stora summor heller.

Senast redigerad av Skurk den 2010-12-07 klockan 23:17.
Skurk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat