Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-08, 14:30   #2
sox
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 219
Sharp$: 1361


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Utan att gå in på om detta eller nåt annat system funkar i längden så tycker jag det svåra med diverse staking plans är att få dem gå ihop med antalet matcher man bettar på. Ofta är det en serie med olika stora bets på varje match beroende på tidigare utfall, ser ut att vara likadant här. Bettar man flera samtidiga matcher så blir man tvungen att dribbla med flera samtidiga serier och jag är fundersam över hur bra det funkar i praktiken. Urvalet av matcher kan lätt bli färgad av betsize. Här verkar det dock inte vara så brant skillnad i storlek om jag förstått rätt.

Har själv kikat på en del olika system, bland annat Stoffo's 2-6 som i backtesting gick 10-20% bättre än flat staking, trots att en serie gick 0-6 för en förlust på 33u. Det är ändå mentalt lite jobbigt när det är dags för det sista 12u bettet i en serie för att gå nån unit plus totalt på serien, Man vill gärna hitta ett lite "säkrare" bet än ett 1u/2u bet i början av en serie, trots att man normalt tycker att man har hittat värde och har tänkt spela, i 2-6 är unitsizen 1,2,4,6,8,12 så man går typ 2.5u plus om om vinner två raka, då är 12 u rätt mycket, även om det inte är i varje serie som det ska gå så långt.
sox är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat