Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-09, 08:05   #7
Sonadar
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
"Problemet" tror jag väl är att många har svårare att identifiera värdet i låga odds.
Samt att det anses som lite "fult"/nybörjaraktigt att spela på låga odds, för "det gör ju bara nybörjare som tror att det har hittat en säker match / bank".

Ett överodds är ett överodds, oavsett storlek.

Om oddset är 10% över vad det borde vara så spelar det ingen roll om oddset är 1.43 mot 1.30, 2.14 mot 1.95, eller 4.95 mot 4.50

Sen din tanke om dubblar, det verkar vara en evig diskussion det här med kombos, om det är bra eller inte.

Om du har hittat 2 st spel med 10% överodds i varje, så kommer din långsiktiga förväntade vinst att vara exakt likadan, oavsett om du kör singlar eller dubblar.
Däremot så ökar du din varians med dubblar/tripplar/osv, och ökad varians vill ingen ha.
Håller helt med det fetmarkerade, personligen har jag svårt att hitta värde i låga odds, har haft det ända sedan jag började betta, så håller mig hellre till odds på typ 1.700+. Tycker att det blir svårt att bedöma för och nackdelar när helheten alltid talar så tydligt för ett lag som det gör när oddsen kryper under 1.4 strecket.
När man bedömer matcher med jämnare odds är det lättare att bedöma en vinkel till för eller nackdel för ett lag, medan vid lågoddsare talar i princip all statistik för favoriten.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat