Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-10, 15:17   #41
zz

zzs avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
1. I en trevägsmarknad följer inte oddset med på dogen bara för att man har satt 1 av 3 odds korrekt. Eftersom du måste beräkna fler utfall än 1. OM du dessutom har någon som helst erfarenhet av oddsdropp så är det betydligt vanligare med stora oddsdrop på underdogen än på favoriten och det säger sig själv vad det beror på.

2. Asian handicap har högre payout en rak 1x2, det är inget som du subjektivt kan ha en åsikt om det är bara att jämför vilken random fotbollsmatch som helst.

avergae payout på rak på denna länk är t ex 93.6% på 1X2 och 96.3% på Asian.

Edit: för att göra det ännu tydligare så kan jag citera en av de dyraste och bästa fotbollstjänster du kan få tag på:

"Why Asianhandicap Football Betting?
1. Asian handicap is the preferred method of betting by most professional punters
2. More value is/can be derived
3. Less risk is involved and losing runs are minimized
4. More opportunities to hedge your bets before the start of an event, via movements of odds and live betting"
Om du läste vad jag skrev så förutsatte jag att möjligheten att jämföra odds existerar, vilket är en förutsättning för att iaf kvantitativt nå framgång. På länken du gav var återbetalningen 98,6 % på såväl 1X2 och Asian. Detta gungar såklart fram och tillbaka några tiondelar iom oddsrörelser. Så att asian skulle vara någon magisk väg till framgång är helt enkelt inte sant. Där värdet är högst, asian eller 1x2 är där du bör placera ditt spel.

Sen måste man förstå att asian-oddsen är beroende av 1x2 oddsen även på lägre favoriter och åt andra hållet. Alla odds, asian eller 1x2 är synkade.

Jo jag har koll på oddsdrop. Men har aldrig funderat på att det skulle vara vanligare med stora oddsdrop på dogs (det kanske de är) men man måste se alla odds i procent. Ett drop från 5 ggr till 4,35 (20=>23) är lika stort i procent som ett från 2 ggr till 1,91 (50=>53).