Citat:
Ursprungligen postat av Sonadar
Så kan du ju inte säga, det är ju olika från person till person.
Man kan ju både vinna och förlora på att ändra sin insats. Det blir en extra dimension till spelandet som är mer volatil i min mening. Du vet ju inte hur bra ett spel är förrän det är klart. Kort sagt, det finns inget rätt eller fel. Personligen föredrar jag flat.
|
Visst, jag tog i lite, det finns givetvis inget som är rätt eller fel. Men att beräkna troliga sannolikheter för att något ska inträffa är ju något som man gör i alla fall. Kan man hitta hitta spel som ger vinst i längden så kan man ju även värdera ungefär hur mycket vinst som ett spel ger. Flat är lättare, men med en bra staking så ökar du lätt dina vinster gentemot flat.
Citat:
Ursprungligen postat av RobinD
Vänd på det och säg såhär istället.
Flatbet är på maxnivå, alltså maxbettar du alla spel med potentiellt EV+, stort som litet.
|
Det är ju förutsatt att max-nivån ligger väldigt lågt om du ska spela på den hela tiden. Men jag tycker fortfarande att det är dumt att spela flat. Tycker att det är ungefär som att ha sparkonton i 2 olika banker och du fördelar så du har lika mycket pengar på båda dina konton trotts att du hos den ena banken har en ränta på 15% och på den andra 5%.
Den nivån som jag tycker att man ska ligga på när man hittar spel med högre avkastning kan man inte ligga på hela tiden, för då gular man tillslut.