Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-22, 20:22   #10
Pursey
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 71
Sharp$: 1247
Standard

Behöver inte ens vara +EV på alla spel, jag kan ta med ett spel som jag räknar som rent even bara för att få in mer insatser. Men detta är självfallet inget man skall syssla med om man inte vet exakt vad man håller på med eller har väldigt goda kännedom om att man inte stoppar in minus-spel i detta hela bara för sakens skull. Själv tillhör jag de som lägger väldigt många spel per dag, tillhör man de gänget är det förstås lättar med att göra på detta sätt.

För att utveckla lite till så har jag i flera år koncentrerat mig på engelsk galopp, kör man system där det ingår 13-21-34 oddsare med mera så tror jag du förstår mer att man har ett visst intresse av att jämna ut kurvorna. Dock skulle jag aldrig säkra om jag inte anser oddset på andra sidan vara nära 100% korrekt. Säkra till underodds vore förstås helt förkastligt. Men sålänge jag finner oddet helt korrekt efter avdrag, komissioner eller annat, då kan jag både lägga till dem alternativt använda dem för att säkra för att i längden få in större insatser.

Men som sagt, innan ni ger er på detta, räkna både en två och tre gånger på det. För börjar man slå ihop minus-ev så går det extremt snabbt utför. Det är inte heller något man skall göra för att man är rädd för att variansen skall döda en annans, utan något man skall göra för att få in mer insatser.
Pursey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat