Datum: 2010-12-22
Tid: 22:00
Sport: Fotboll
Land: Spanien
Liga: Primera Divison
Match: Real Madrid - Levante
Spel: Målskytt K.Benzema
X2
Insats: 5/10
Odds: 4.00
Bolag: Expekt
Motivering:
Ett väldigt intressant spel enligt mig. Real Madrid tar emot Levante, för ett möte i spanska cupen. En cup som Mourinho verkligen vill vinna och där han betonat det flera gånger. Startelvan för Madrid ser ut så här: Casillas; Lass, Albiol, Pepe, Marcelo; Xabi, Granero; Özil, Di María, Cristiano och Benzema.
Ett mycket starkt lag som Mou ställer upp. Jag tror Madrid kommer etablera en press från minut ett, där dom kommer ha ett riktigt bollskickligt mittfält. Denna typen av spel, passar fransmannen Benzema som kommer vara anfallare idag. Han kommer bli serverad bra lägen, flera gånger idag. Dessutom så tror jag att Ronaldo gärna passar Benzema ifall han får ett bra läge och göra mål, mycket för att höja dennas självförtroende.
Sen tror jag också faktiskt att om det blir straff så kommer Benzema kliva fram och inte Ronaldo, enbart för att fransmannens självförtroende ska höjas.
Benzema kommer också från en usel match mot Sevilla, innan det så hade han spelat upp sig rejält. Nu tror jag att han brinner av revanschlusta och jag tror han kommer måla idag, frågan är om han kan göra det två gånger?
Spelet är alltså att Benzema ska göra två eller fler mål ikväll.
Inget jätte odds kanske men jag finner det spelvärt iaf.