Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-23, 16:28   #24
Luvan14

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 1779
Standard

Förstår inte meningen med detta. Om man värderar Bowling Inferno till 8%, Nirvana till 9%, Kalle till 10%, Beretta till 23% och Connery 19% känns de mest som man inte kan. Det skulle ju i grova drag betyda att du tror de tre först nämnda vinner max 1 av 10-12, Beretta 1 av 4 och Connery 1 av 5. Med den värderingen skulle jag gärna lira hos dig, det skulle ge mig en ROI på minst 200, utan lopparkiv och Ronden, garanterat.

Sen kan du inte jämföra din vinstchansvärdering med streck%. Streck% motsvarar inte hästens vinstchans eftersom summan av alla sterck alltid överstiger 100%. Dessutom är streck% också påverkad av hur andra lopp ser ut, men de orkar jag inte gå in på.

Spreadsen är ju snygg men om det baseras på ovan beräkning är de ren tur. Sen är antalet spel i förhållande till de höga genomsnittoddet för lågt. På 188 spel har inte slumpen "arbetat klart" när genomsnittsoddset är över 20 ggr. Krävs förmodligen över 1000 spel för att kunna göra en bedömning med så högt snittodds.

Annars är de rätt strategi, jobbar man med alla bolag på marknaden, och realtivt låga insatser, är det stor chans att man hittar värde i längden.

P.S Den i särklass bästa värdering gör summan av alla spelare på atg. Närmare en exakt värdering än atgoddset kan ingen komma. Jämför slutoddsen ikväll med den värdering som är gjord här så får ni se hur enormt fel den ligger.
Luvan14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat