Ogiltigt spel-ID: 215700
Ogiltigt spel-ID: 215701
Lokomotiv är i hysterisk form och har trivts bra mot Severstal under säsongen. 3-0 i inbördes möten och jag tror att möjligheterna är goda för att ta den fjärde här.
Laget vräker in mål för tillfället och även om det inte är enkelt att komma till Severstal (världens antagligen fulaste stad) så bör ett Lokomotiv i nuvarande form i jakt på segern i Western Conference, kunna fixa tre poäng här.
Ogiltigt spel-ID: 215704
Linan är låg, absolut. Men det finns en del faktorer som gör att jag verkligen tror på det här spelet.
Atlant är KHL's bästa lag, defensivt. Oavsett vilken målvakt man ställer mellan stolparna så är det tryggt och stabilt (Även om Barulin är den bättre av de två, och alltid står mot topplagen så är Koval en riktigt bra målvakt).
Laget är i riktigt bra form och har 2x3-0 efter uppehållet.
Jag gissar också att Vityaz tappat glöden efter uppehållet. Slutspelsplatsen har rykt för länge sen och efter skandalmatchen mot Avangard så plågas laget av en del avstängningar och i.o.m dessa spelare så försvinner mycket av den glöd som annars varit lagets enda plustecken 2010/2011.
Jag var lite inne på under 5.5 mål i matchen, men det finns en risk att siffrorna sticker iväg för Atlant. Jag tror inte att Vityaz mäktar med två mål, om ens ett, och lägger en mindre summa på det här spelet.