Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-28, 17:49   #147
LosKrikon

LosKrikons avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58
Standard

Har räknat lite för att jämföra våra resultat eftersom vi håller på med samma sak. Har kommit fram till följande:

Kör jag min standardalgoritm, med lägre ROI än du, 121%, jag satsar en unit i varje lopp i dagens huvudbana, oavsett odds eller hur många bra hästar det är i, så vinner jag ändå cirka 3,5 ggr så många units (netto) i månaden. Dock satsar jag ju i det läget bra många fler units på månadsbasis.

Kör jag min nya algoritm där jag mer noga väljer vilka lopp jag ska satsa i (max en häst per lopp) så blir det 6,5 ggr så många units netto i månaden netto som dig, fast jag bara satsar cirka 20% fler units än du i månaden. Beroende på hur stor rulle man har så lämpar sig de olika algoritmerna olika bra. Den gamla algoritmen har fördelen med att man vinner cirka 25% av gångerna medan den nya cirka 12%.

Jag gjorde även en algoritm som kunde satsa från noll till hur många hästar i varje lopp den ville men det gjorde varken till eller från i princip. Nackdelen är att man inte kan vinna på alla bets och därmed kan inte ens ROI bli lika högt som om man satsade på max en häst per lopp, om det nu är ROI man vill maximera. Jag har ännu inte testat att kombinera denna taktik med den nya algoritmen.

Den gamla algoritmen är säkerställd som vinnare till 99,8% enligt metoden i tankehörnan.

Jag tror att din algoritm är riktigt bra (min verkar mycket enklare), däremot är du för selektiv med vilka lopp du satsar på. Hade jag varit du så hade jag kört den på alla dagens lopp (eller allafall alla V6x/V75 lopp) med kanske lite lägre ROI som följd, men med mycket högre månadsunitnetto. Nackdelen blir såklart att man då måste spela på ATG, men mina resultat är från ATG så det går bra att vinna där också. Plus att man kan satsa visa XML vilket gör att det går att automatisera hela appen om man vill det.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat