"Angående din nya algoritm, får man fråga vilka kriterier som gäller när du väljer lopp att satsa i? Kortdistans, Lärlingslopp och Stolopp är ju exempel på trevliga skrällfaktorer."
Absolut!
Jag har som sagt mycket enklare algoritm än du. Jag har inga filter (än allafall) på distans, stolopp, lärling osv. I mitt fall i den nya algoritmen handlar det snarare om filtrering på oddsbasis. Altså jag rankar varje häst och om topphästen har minimumoddskravet uppfyllt så blir det en rekomendation. Det gäller bara att hitta gränsvärdet där det är optimalt att satsa, altså om man vill ha max roi eller max unitsnetto. Mycket av min app bygger på att hitta parametrarna själv. Jag har inga "handtweaks" alls utan alla parametrar är baserade på analysgruppen. De lopp som jag sedan satsat på kommer i kontrollgruppen. Just nu ligger kontrollgruppen bättre till än analysgruppen!
Mellanalgoritmen beräknade medelrank och SD och gjorde sedan rekomendationer från detta, noll till fem (oftast en till två) per lopp blev det. Körde den dock aldrig i real life.
Den gamla algoritmen tar topphästen i varje lopp och rekomenderar den oavsett odds, vilket gör att man får massa lågoddsare rekomenderat och de får man inte ens 100% roi på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av LosKrikon den 2010-12-29 klockan 11:03.
|