Onsdagens spel:
En notering jag gjort de senaste veckorna i KHL är att nu finns det liksom inga marginaler för att åka på halvfart genom matcherna vilket kan vara fallet i början av säsongen.
Nu är det så viktigt att ta poäng för att placera sig så bra som möjligt inför slutspelet.
Ogiltigt spel-ID: 217977
Och bäst personifieras det av annars så lata, Salavat. Nu åker man så långt öster ut man kan komma i Ryssland och även om resan till Khabarovsk är jobbig så bör det inte störa Salavat alltför mycket.
10 segrar på de 11 senaste matcherna visar på en enorm formtopp och att laget verkligen skruvat upp tempot i jakten på conferencesegern.
Jag håller ändå ner insatsen en aning då jag inte är något jättefan av hcp-spel, men den här matchen vinner Salavat, och om allt går som det ska så vinner de den med minst två måls marginal.
Ogiltigt spel-ID: 217981
Allt går verkligen Lokomotivs väg just nu. Man öser in mål och kör över allt som kommer i deras väg.
Dinamo ser ut som motsatsen men lyckas ändå ta poäng här och där. Stjärnmålvakten, Garnett är fortfarande osäker och om han inte kommer till spel här så är det läge att kika på hcp-spelen.
Oavsett om Garnett finns på isen eller inte så tror jag på en hemmaseger och att Lokomotiv håller ifrån Dinamo i kampen om förstaplatsen i Western Conference.
Ogiltigt spel-ID: 217983
Torpedo visar ingen större form, men senast blev det iaf seger efter straffar mot Dinamo.
Nu möter man ett energi och viljelöst, Vityaz som verkar ha lagt av att spela efter uppehållet.
Strax innan åkte man på ett gäng avstängningar efter ett storbråk mot Avangard och utan en slutspelsplats i sikte och med klubbens existens högst osäker så verkar spelarna mer längta till semestern än att spela Hockey.
Torpedo måste vinna matcher för att ta sig till slutspel och här är en perfekt plats att plocka tre poäng.
2.00 är ett rejält överodds. (Betfair)
Ogiltigt spel-ID: 217985
Tre raka nollor för Atlant. Och nu känner man återigen igen dem. Tätt bakåt, effektivt framåt och hade jag inte vetat bättre hade jag utropat dem till en outsider i kampen om KHL-titeln senare i vår.
Nu ska man i första hand försöka sno fjärdeplatsen i Western Conference och då passar det bra att åka till Minsk för möte med Dinamo som bara har en seger på sina sex senaste.
Slutspelsplatsen är inte i fara, ännu, för vitryssarna men man ser ut att sakna självförtroende och har dessutom ett par avbräck i morgon.
Atlant är i ruggig form, men har en förmåga att vinna matcher först i OT, därav ML-spelet.