Citat:
Ursprungligen postat av 1nce
Får dåliga vibbar ang. McKee vs. Volkmann, förmodligen är jag helt fel ute, för trött för att tänka klart och försöker för ivrigt att finna ett svar på gåtan... Men jag får lov att förklara hur jag tänker.
McKee fyller snart 41 bast och har just tecknat ett avtal på 4 matcher. Man ger honom Volkmann som imo är en riktigt bra fighter och definitivt har chansen att vinna över McKee. Ifall McKee vinner kan man snabbt få in honom i titelracet innan åldern tar ut sin rätt men gud förbjude om han torskar, då sitter UFC i en taskig sits när McKee har 3 matcher kvar på kontraktet utan egentlig chans till contender status.
Finns en del andra varningsklockor som ringer också. Hur i helvete kan McKee vara sån favorit och oddset fortsätter sjunka?! McKee är en hypead fighter som får mycket uppmärksamhet i media vilket UFC gillar men ändå är inte matchen med på maincard och dessutom är den inte med bland de 3 prelims som ska visas gratis på nån ny kanal som UFC samarbetar med. Är detta ett sätt att redan börja sopa igen spåren till en uppgjord match eller ett uppgjort domslut?
Får en sån jävla olustig känsla att det är förutbestämt att McKee ska vinna denna.
*Nu tar jag på mig dumstruten* 
|
Jag håller med i mycket, som att för att få en 4 fightdeal så krävs det något extra kan vara som du säger att han har varit hypad i mma-världen under senare tid med doku-såpor osv. Det har även varit mycket snack angående hans fightingstil som har varit tråkig de lux.
Jag tror att UFC känner viss osäkerhet angående Mckee vilken klass han håller mot bättre motståndare. Nu ska han möta Volkmann som inte direkt är någon crowd-pleaser. Tror x-faktorn( risk för tråkig match) gör att de inte sänder matchen som gratis då jag ser gratis-matcherna som ett PR fönster utåt för att locka folk.
Sen noterade jag att Volkmann har varit underdog i alla sina ufc matcher. Känns lite som överskattad möter underskattad vilket gör matchen spelbar. Hoppas bara Volkmann kan stoppa Mckee's take downs och kanske subba honom eller ta ner honom.