För min del är det rullen, har bara småpengar att spela med, vilket även vid hög ROI ger det småpengar i vinst. Vid "optimal" (allafall teoretisk) bank roll management skulle det ändå ta månader att komma upp i vettiga insatser.
Mitt mål är att tjäna 10 000 kr/mån vid rimlig (<= 500 kr) insats med minst 110% ROI. Jag föredrar dock fler spel med mindre insats pga variansen. 100 spel i månaden med 100kr insats per spel vid 200% ROI vore till exempel mycket fint, tror dock det blir svårt mätt över ett år minst. 120% long term (som min gamla algorim) är jag mycket nöjd med. Det är en balansfråga hur man vill ha det. Beror ju på antal bets i månaden, ens ROI och hur mycket man vill uppnå per månad.
Har lite kvar att göra också, det är inte perfekt. Dels skulle jag vilja ha en 24/7 server som drog hem allt automatiskt (behöver ju göra hela ETT klick manuellt nu för att dra hem och parsa allt) och efter det även satsade själv. Går att göra men varken haft lust eller ork, mitt finger är fortfarande kasst efter att för sex veckor sen ha skurit av både en nerv och en böjsena och var gipsad i fyra veckor efter det. Går lite knackigt när man skriver med det (höger pekfinger).
Jag tror knappast någon av oss är berädd att satsa på stort än, utan vi, eller alla fall jag, kör mycket försiktigt och utvärderar. Hellre det än att kasta bort massa pengar ifall det inte är så bra.
Man får också tänka på att det här är något jag tänkt på i många år. Första gången var på tidigt 90-tal efter att ha sett en kortfilm på TV1000 om en, som jag komihåg det, hemlös person som hade en dator ute på gatan som han försökte hitta vinnare i hästlopp med. Jag tänkte mycket på det där men hade inte kunskaper nog då att göra något liknande. För några år sen började jag dock bli intresserad igen efter att ha hört om en grupp asiater som hade ett system för spel på hästar de drog in miljoner dollar om året med. Ingen stoppade dem, just för att de spelade på poolbaserade bolag, vilket är en av anledningarna att jag föredrar ATG.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av LosKrikon den 2010-12-29 klockan 20:54.
Anledning: Var inte en skröna, se nedan.
|