Jag upptäckte precis att V4 loppen som inte överlappar Vxx har odds från samtliga bookies, vilken miss av mig att inte upptäcka detta tidigare!
Detta är ju rätt banbrytande vad det kan komma att göra för min omsättning och förväntad nettovinst. Idag spelar jag 2 lopp x 5 dagar = uppemot 10 lopp i veckan (ev. bortfall när det är långdistans).
Min preliminära plan för nästa år är att utvidga antalet lopp till att även inkludera V75 och V64, dvs. uppemot 23 lopp i veckan (V75=7st, V64=6st, V65DD=10st), dvs mer än en dubbling även om ROI förväntas gå ner något pga. att loppen kommer att vara bättre cappade kommer unitnetto att öka med ca 30% (om jag utgår efter datasample med nuvarande datalager).
Om vi tar en titt på nyupptäckta V4 överlappar den ibland Vxx, har inte undersökt ännu exakt när det sker, men om vi tar V50 (13 - 19 dec) som exempel har vi icke överlappande V4 måndag-fredag (lördag överlappar V75 och söndag galopp). Med andra ord 4x5=20 lopp extra, vilket kommer fyrdubbla dagens antal lopp om jag även inkluderar V75 och V64.
Utöver radikalt ökad omsättning tror jag utan att ännu ha gjort några bakåtkörningar (då jag inte har samlat in loppdata för dessa, vilket jag skall ta och göra snarast) att dessa lopp kommer att vara minst lika lönsamma som V65DD om inte bättre, då dessa lopp förmodligen är sämre cappade.
207u på 10 veckor med ca 23 lopp per vecka (V65DD, V75, V64) har bästa gruppen i bakåtkörningar just nu. Om vi leker med tanken att V4 loppen kommer att hålla liknande resultat tittar vi på 360u över en 10v period, vilket motsvarar ca 154u/månad, inte illa pinkat om man lyckas hålla en tredjedel av det!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|