Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-31, 12:40   #8
Overkill
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

22:00 Kanada -1.5 1.80 @ Sportingbet - 5u
01:00 Tjeckien/Ryssland +6.5 1.93 @ Pinnacle - 5u

Kanada med monsterstöd på läktarna, som vanligt, när matcherna spelas "over there". Kanada har imponerat på mig och de kör alltid tills matchen är slut och de får alltid, tyvärr, enkla utvisningar med sig i matcherna när de spelas i Nordamerika. Sverige gjorde en riktigt bra match när dessa mötes pretournament men fick spela mycket BP och förlorade till slut med 1-4, förvisso gjorde de det jävligt bra ska jag sägas, och defensiven har fungerat bra. Jag kan se liknande siffror ikväll trots att Lehner återfinns i kassen efter att ha vilat Tjeckien-matchen för att komma fit till denna. Zack Kassian (F, 0+1/2G) är avstängd för Kanada och Jaden Schwartz (F, 1+2/2G) är skadad och kommer inte spela mer denna turnering. Summa summarum, jag tycker det enda som talar för Sverige är att de har en bättre målvakt än Kanada, allt annat går i nordamerikanernas favör med allt vad det innebär (~20.000 galna kanadensare på läktaren som kommer pressa domarna något så enormt vid ALLA situationer, de har spelat samtliga gruppspelsmatcher i HSBC Arena, vilodag igår samtidigt som Sverige spelade osv.) Nä, detta känns fint!

Jag gillar skarpt vad jag sett av Ryssland offensivt och defensivt har det ju faktiskt varit lite sisådär emellanåt. Ryssarna avslutade jobbet fint mot Norge i sista perioden senast genom att göra 5-0 efter att ha lett inför med 3-2. Jag tycker absolut de bör klara av att göra 4-6 mål på egen hand i kvällens drabbning med Tjeckien. I gårdagens match mot Småkronorna så såg man en del blottor defensivt hos tjeckerna och det tror jag inte ryssarna är alltför sena att utnyttja även de. Tjeckien bör klara av att spräcka nollan och hänga 1-2 mål så denna total känns överkomlig.

BOL!

Senast redigerad av Overkill den 2010-12-31 klockan 13:41.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat