2011-01-17 Robyn - Dancing On My Own (Annat)
Datum: 2011-01-17
Tid: 19:00
Sport: Grammisgalan
Land: Sverige
Liga: Annat
Match: Robyn - Dancing On My Own
Spel: Annat
Insats:
Odds: 2.55
Bolag: Betsafe
Motivering:
Årets kanske märkligaste rek?
Hur som helst. Grammisgalan är en rätt trist upplevelse, allt som oftast. Likaså i år.
Men det finns en sak som kan göra årets gala historisk, och den stavas ROBYN.
Kent drog väl hem 8 grammisar 2002 för Vapen&Ammunition, och något säger mig att Robyn kommer dra hem allt hon är nominerad i 2010.
Anledningen är att hon varit fullständigt dominant på den svenska musikscenen 2010. Och tittar man bland kvinnliga artister så finns det inte ens någon som spelar i samma division.
I "Årets Låt" kan jag bara tänka mig att Håkan Hellström skulle kunna konkurrera, men han är av någon anledning inte ens nominerad.
Istället heter utmanarna Oskar Linnros, Daniel Adams & ett gäng trista idol-artister. Och i det här sammanhanget är det väl som att jämföra Barcelona med Ljungskile, typ.
"Dancing On My Own" är inte bara en jättehit i Sverige, den har slagit i princip överallt.
Juryn kommer givetvis inte ha några som helst problem med att utse vinnaren här. Man kan säga vad man vill om det är årets bästa svenska låt eller inte, men med tanke på vilka andra som är nominerade så är det inget snack.
2.55, skyhögt!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Majo (+5), Moffegrev (+3)
|