Vi jobbar vidare och försöker vända den negativa trenden.
Ogiltigt spel-ID: 232449
Avangard kommer förvisso från en hård match mot Magnitogorsk, men det här ska vara en överkomlig uppgift för ligans starkaste hemmalag (19-3)
Avangard (och de övriga topplagen i öst) måste vinna det mesta som återstår ifall man vill vinna serien, eller åtminstonde komma bland de två första.
Man är i extremt bra form, och det enda som gör mig tveksam är just att man skulle vara lite slitet efter senaste matchen.
Men tittar man på resultaten under säsongen så har Avangard oftast presterat bra i matcherna som följer efter ett toppmöte, så jag tror man fixar det här ändå.
Har mött Novokuznetsk två gånger under säsongen och vunnit med tre eller fler mål i båda matcherna.
Ogiltigt spel-ID: 232451
Mötts två gånger, sex mål i båda matcherna. Båda lagen snittar på lite mer än fem mål gjort/insläppt under säsongen.
Men det som får mig att lägga det här spelet är Traktors målvaktsbekymmer. Man har ingen målvakt som håller för spel i KHL och det krävs sällan speciellt många skott för att få hål på Traktor.
Neftekhimik blandar och ger, alltsom oftast, och visade även de att målvaktsspelet knappast var på topp senast.
Tror inte på någon målfest, alá 7-7 här, men över sex man absolut kunna nå över.