Citat:
Ursprungligen postat av STBeethoven
Rent spontant känns det som ett överspel i Hércules - Atl. Madrid då Forlán, mig veterligen, är på tillbakagång. Oddset ligger på runt 2.1 vilket jag personligen finner mycket spelvärde i.
Hércules brukar inte vara blyga för att näta på hemmaplan och har gjort det i 5 av de 6 senaste hemmamatcherna (däribland mot Real Madrid som slutade 1-3). Statistiken talar även om att 59% av lagets alla matcher under säsongen slutat med ö. 2.5 mål!
Atletico, å andra sidan, har det väl inte gått riktigt lika bra för vad gäller målstatistiken och man landar på strax under 50% (47) vad gäller matcher som slutat ö. 2.5. Ingen oro! Forlán tillbaka och tillsammans med Agüero kan jag inte tänka mig annat än att de får in två mål idag mot Hércules enda.
1-2 fördel Atl. Madrid säger jag.
Utöver detta hade jag kunnat tänka mig lägga en slant på Alt. Madrid 0, +0.5 till 1.5 som är helt okej.
|
Forlan har dock inte alls varit lika bra den här säsongen som förra så att han är med i truppen igen är egentligen ett sådant stort plus. Men visst när han spelar bra så är han riktigt grym. Kanske har hittat formen igen?
Viktigt att tänka på är att spanska cupen går till veckan och A.Madrid har match den 13:e mot Real Madrid. Tankarna kanske redan ligger lite smått på derbyt redan och ett bra resultat i cupen kanske är något de hellre vill uppnå.
Överspelet kan jag tycka är ett bra spel då Kun har visat en fin form den senaste tiden, men jag tycker det lutar mer åt en seger för Hercules.