Ursäkta för eventuella stavfel eller grammatiska fel är trött i kolan
Amilcar Alves vs. Charlie Brenneman
Charlie Brenneman är en 29-årig fighter som tränar med AMA fight team med bland annat Miller bröderna. Brennemans främst styrka är hans brottning som håller hög nivå. Han är även känd för att vara en allround atlet, vilket han bevisade under den amerikanska serien pros vs joe’s.
Brenneman föredrar att använda sin brottning för att ta ner sina motståndare för att använda sig av grnp eller kontrollerar honom. Hans stående förmåga är medioker men är säkert en aspekt han har jobbat på att förbättra under senare år. Annars är hans fysika styrka och kondition en av hans styrkor
Svaghet har främst varit hans stående som fortfarande är lite av ett frågetecken. Hans submission förmåga är inte av världsklass och jag tvivlar att hans guard håller någon högre klass. Brennemans två förluster kom just mot mer kvalificerat motstånd howard och hendricks i båda matcherna blev han stoppad tko/ko.
Amilcar Alves är en brasse som både har svart bälte i bjj och judo. Han tränar med det respektabla Nova União. Där han har träningspartners som Jose Aldo. Amilcar Alves har även tävlat i thaiboxning. Skulle jag försöka sätt ett finger på hans fighting stil så skulle jag beskriva honom som en sämre och mindre explosiv version av jose aldo.
Styrkor är främst hans erfarenhet och allround mma game då han både kan fightas stående och på marken. Måste även ses som ett plus att träna med ett sådant bra team med många sparringspartners av hög nivå.
Ett frågetecken angående hans kondition och hans take down defense vilket såg i hans debut match i UFC mot Pierce då han blev nernöt och till slut subbad i tredje ronden.
Odds Brenneman 1.80 Alves 1.90
Utgången är svårt att förutsäga men jag tror att chansen är störst att Brenneman tar ner och grindar ut Alves och vinner på dec eller grnp men hålls matchen stående så har Alves en klar fördel. Alves har även chans att subba Brenneman men jag tror att den risken inte är särskilt stor.