Ogiltigt spel-ID: 239173
Lite lägre insatser idag.
Dinamo Minsk är ett av fyra lag som mer eller mindre är inblandade i kampen om slutspelsplatser. Formen är upp och ner, men senast förlorade man lite orättvist hemma mot SKA.
I mina ögon har man ett bättre lag än Spartak, som senast föll mot Dinamo Riga i en match där Dominik Hasek för första gången på rätt länge var mänsklig igen och byttes ut efter fem insläppta mål.
Minsk har alltid ett grymt stöd på hemmaplan inför 13000 galna vitryssar och en fredagskväll och chans att rycka ifrån Spartak i kampen om en slutspelsplats, den tror jag inte att man missar.
Ogiltigt spel-ID: 239174
Riga har fått tillbaka spelare och då kommer också resultaten. Två raka hemmasegrar mot Moskvalagen Dinamo och Spartak.
Nu kommer Severstal på besök, ett lag som har överraskat under säsongen och sett till trupperna så borde de här två lagen egentligen byta plats i tabellen.
Severstal har haft lite kris utanför isen där både lagets tränare och ordförande stängts av efter att ha varit inblandade i ett gäng skumma affärer som nu utreds av KHL.
I första matchen utan tränaren syntes det på laget då man föll med 2-7 hemma mot Vityaz. Senast vann man mot CSKA med 4-2, men det finns ingen som kan förklara hur det gick till då man var utspelat långa stunder.
Rigas motivation att befästa sin slutspelsplats tror jag väger över här ikväll.