Jag menar bara att precis som värdet i att Villa inte gått mållösa i 5 matcher i rad på 20 år är en del av helhetsbedömningen så är likväl Fulhams fina hemmaform bara en del av helhetsbedömningen.
Ett Fulham som hade hållt nollan i de tre senaste hemmamatcherna i ligan, och inte fem som du nämnde, kan inte bedömmas formmässigt på de tre matcherna som var i december när man en period efter det visat att man släpper in mer än 2 mål per match borta och inte lyckats ta poäng på 4 matcher.
Deras utpräglade hemmaspel har genererat totalt 5 nollor på hemmaplan, bortsett från den perioden i december där man slog ett blekt Utd med 3-0 och kryssade 0-0 så hade hemmanollorna kommit mot svagt motstånd (Hull, Blackburn, Sunderland). Mot topplagen (topp 10) har man således 5-2 i matcher icke hållda/hållda nollor på hemmaplan.
Reken baserades kanske mycket på statistik, men jag kan gräva fram statistik som talar för båda delar.
Det jag menade var bara att det fanns värde i spelet, sedan skulle jag ju inte direkt bomba all in på det. Men 5u var det helt klart värt, även om jag aldrig spelade det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|