Andelsspel på V75, problematik och möjligheter
Jag driver sedan många år tillbaka andelspel på V75, endast när det är Jackpot.
Jag har då lagt upp förutsättningarna med 2000/person och spelomgång, alla betalar för 10 spelomgångar, vinster utbetalas när spelperioden är slut.
Jag har begränsat detta till fem andelar per bolag, och spelar endast med två bolag, då det annars blir system som spelar mot sig själva, genom att man skriver varje system med olika utgångspunkter. Självklart används joker för att reducera utgångssystemet, samt för att ta bort alla olönsamma rader, dvs rader som matematiskt ska ge mer än jackpotten samt rader(favoriter) som är överspelade. Det går utmärkt att lägga in parametrar som att man spelar med LÄGST utdelning 100 000 osv, för att undvika att betala för rader som i längden inte är lönsamma.
Det finns självklart inga som helst problem med skattemyndigheterna, då spelet sker genom ATG och därvid knutet konto, och pengarna sätts in på banken genom atg konto.
Varje omgång skickas jokersystemet ut till kunden INNAN start, för att undvika möjligheter och misstankar om fusk. Dessa mail fungerar utmärkt som bevis inför skattemyndigheterna då dom är skickade INNAN spelets start, samt att det står hur stor andel varje person äger samt kostnad.
Dock kan inte problematiken med oärlighet undvikas med garanti, då det alltid finns risk att anordnaren försvinner med storvinsten, därför ska man endast spela med anordnare som rekommenderas av andra människor och som har ett solitt rykte.
Tänk på att ge KRISTALLKLARA förutsättningar till andelsägarna så att inga dispyter ska behöva uppstå.
Jag har förövrigt spelat in 3 800 000 under sista två åren, så att det finns fog för kunskaperna med skattemyndigheter.
MVH Jan Helander(Hatten)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|