Citat:
Ursprungligen postat av RobinD
Pisskväll, hade jag nöjt mig med mina egna första spel hade jag plussat 2,8u. Måste lära mig att vara disciplinerad.. Hur gör man?
|
Du gillar uppenbart Brian Tracey, bra skit, kollat in Tony Robbins, Tim Ferris, Napoleon Hill?
Om inte, gör det, inspirerande böcker om hur du når mål utan en massa newage skit.
Min Amerikanska mentor sa till mig för några år sedan:
Citat:
|
Wagering It's like an Easter egg hunt, you understand.. and you're out there lookin for the golden egg, but there's all kinds of colors of eggs around the yard. But Easter shouldn't happen every day. Why not just look for that golden egg if you have to do it every day, and leave all them purple and pink and green eggs alone.
|
Människan är girig av naturen, äta eller ätas, mycket vill ha mer.
Att ta dagen att sortera ut säg 15 spel och av de 15 sortera ut 7-8 som har värde är kanske ett bättre val än att finna spel i alla spel.
Personligen med betting som enda inkomst, så kan jag inte hoppa på allt som skimrar som guld även fast det är enbart 2 knapptryck bort från att få lite action, utan måste koncentrera mig och fokusera på vad betting egentligen handlar om. Sätta mat på bordet.
Dagligen i chatten ser vi folk som säger WD är skit, Doc är skit, alla är skit, men det enda som är skit är att dom inte har koll på sitt egna spel.
Varken doc eller wd har smällt upp sina sidor av den anledningen att dom ska tjäna pengar, dom kan sin skit, men det dom också kan är att minska fluktuationen att fortsätta gå minus.
Avstå spel, gå ned i satsade u, minska antalet spel, välja bort under-dogsen, börja diskutera med andra om bra spel, här på sidan finns uppenbart folk och kunskap, etc. etc. personligen köper jag ned hcp rejält på starka spel för att spela dubblar. Inget jag rekommenderar om du inte har koll, men det är ngt som hjälper mig i tunga tider.
Men åter igen, fokusera på målet samt frågan, vad kan jag göra idag för att komma mitt mål närmare?
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=ywuse55qU2A"]YouTube- Tony Robbins tells Rocky story[/ame]

men bra skit