LosKrikon, det finns ingen som helst orsak att ta denna diskussion vidare, då du själv inte svarar på mina frågor, utan istället kommer med nya frågor och påståenden.
Förklara för mig matematiskt hur ett spel med 20% skatt, eller som du väljer att se det, ett spel med 80% återbetalning till spelarna, själv förstår jag inte skillnaden?, kan vara fördelaktigare än ett spel som är i det närmaste skattefritt om man spelar på endast 7 rätt och på jackpotomgångar.
Om du läser mina tidigare trådar i ämnet står förutsättningarna för de andelspel jag håller i. ROI på dessa två års V75 spel är sanslöst hög, eftersom vi spelat endast när det varit jackpot, och för 10 000 per omgång, och spelat in 3 800 000. 25 omgångar*20 000=500 000/3 800 000= roi 760% . Tidigare bolag jag har drivit under mina 25 år som professionell spelare ligger på runt 250% i roi räknat per 100 speltillfällen. Då var min kunskap också sämre, samt verktygen likaså. Det VITALA är att DU loskrikon börjar fundera på förutsättningarna du spelar till. Variansen är i sig inget problem, om du anpassar MM(pengahanteringen) efter variansens förutsättningar. Ju större varians, desto lägre procentuell insats av bankrullen.
Loskrikon: Du diskvalificerar dig själv när du påstår" EVt på V75 är inte "sanslöst stort" heller, allafall inte i mina ögon." Jag pratar INTE värderingar, jag pratar MATEMATIK när jag skriver att EV är sanslöst stort på jackpotomgångar under förutsättning att man spelar V7. Det ligger INGEN värdering i detta, utan endast matematisk beräkning av förväntat utfall.
MVH Hatten
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|