Herregud vilket liv det kan bli om ingenting...
Hatten har självklart rätt i att det är bra värde i V75 på jackpotomgångar, det kan man klara ut med grundskolematte. Att det dessutom är självklart att spela V7 i nästan alla lägen är heller inget att tveka på. JA, variansen ökar såklart om man spelar V7 ist för V75, eller V75 ist för vinnare för den delen, men ett spel blir inte automatiskt dåligt för att det bär högre risk än ett annat (sen ska man givetvis ha kassa för att klara de högre svängningarna, i fallet med Hattens andelsspel en ganska stor kassa, men det är underförstått).
Sen är det upp till var och en att välja att tro eller inte tro på vad någon spelare hävdar i vinst/ROI-väg, inget att tjafsa om.
Citat:
Ursprungligen postat av hatten1
Jag driver sedan många år tillbaka andelspel på V75, endast när det är Jackpot.
Jag har då lagt upp förutsättningarna med 2000/person och spelomgång, alla betalar för 10 spelomgångar, vinster utbetalas när spelperioden är slut.
Jag har begränsat detta till fem andelar per bolag, och spelar endast med två bolag, då det annars blir system som spelar mot sig själva, genom att man skriver varje system med olika utgångspunkter. Självklart används joker för att reducera utgångssystemet, samt för att ta bort alla olönsamma rader, dvs rader som matematiskt ska ge mer än jackpotten samt rader(favoriter) som är överspelade. Det går utmärkt att lägga in parametrar som att man spelar med LÄGST utdelning 100 000 osv, för att undvika att betala för rader som i längden inte är lönsamma.
Det finns självklart inga som helst problem med skattemyndigheterna, då spelet sker genom ATG och därvid knutet konto, och pengarna sätts in på banken genom atg konto.
Varje omgång skickas jokersystemet ut till kunden INNAN start, för att undvika möjligheter och misstankar om fusk. Dessa mail fungerar utmärkt som bevis inför skattemyndigheterna då dom är skickade INNAN spelets start, samt att det står hur stor andel varje person äger samt kostnad.
Dock kan inte problematiken med oärlighet undvikas med garanti, då det alltid finns risk att anordnaren försvinner med storvinsten, därför ska man endast spela med anordnare som rekommenderas av andra människor och som har ett solitt rykte.
Tänk på att ge KRISTALLKLARA förutsättningar till andelsägarna så att inga dispyter ska behöva uppstå.
Jag har förövrigt spelat in 3 800 000 under sista två åren, så att det finns fog för kunskaperna med skattemyndigheter.
MVH Jan Helander(Hatten)
|
Hur tänker du när du gör två olika bolag istället för ett eller fem t ex? Jag har funderat lite kring vad som egentligen är den optimala systemstorleken på V75 men har inte kommit fram till något bra, det vore kul att höra någon som har lite mer spelteoretisk koll redogöra för ett bra tänk om det här.
Hur lägger du in reducering som ger stopp på utdelning under 100k? Jag antar att du menar på ett ungefär eller för det borde vara stört omöjligt att göra, ens om man lämnar in sista kupongen innan spelstopp?