Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon
Det sas inget om att det var enbart V75 där och 100 spel på 25 år är inget att räkna på ens...
Och innan folk börjar klaga på att jag är avis osv, så nej, jag är mer imponerad av någon som vunnit 38 000 kr de senaste två åren med 110% ROI som vet vad han sysslar med, hur säkert resultatet är osv. Dessutom skulle jag vid samma bankrulle tjäna mer än han, så nej jag är inte direkt imponerad.
|
Låter resten av diskussionen vara förutom att jag inte misstror Hattens vinstsiffror, han har visat detta på en hemsida som jag inte vet om jag får skriva ut... Sen kan man väl säga att det faktum att Hatten kör andelsspel trots den höga ROI visar på ett kunnande i MM och ett steg bort från Hybris.
Men det boldade påståendet är generellt felaktigt inom betting. Betting är ingen linjärfunktion på det viset. Det är
inte lika lätt att ta sig från 10 000 till 38 000 (hobby) som från 100 000 till 380 000 (semi-pro) och för att inte tala om nästa steg mellan 500 000 till 1 900 000 (pro). Det uppstår så många fler problem på vägen. Vid spel på fasta odds, oavsett sport, så sjunker de ställen du kan spela på. Trixar du med flera konton uppstår en risk för att inte få dina pengar och det tar även dyrbar tid från andra spel.
Lirar du trav är utlämnad till ATG redan på steg 2. Där lär man påverka sina egna odds i sådan utsträckning att steg 2 blir svårt och att steg 3 tar väldigt lång tid.
Gällande andra sporter är personen iaf i teorin utlämnad till Betfair och Betdaq om han vill nå målet i steg 3 utan att riskera skattmasen. Når man dit får man istället be till gudarna att Cyntax vinner något mål gällande asiater eller karbisiak bookies (läs pinnacle). Alternativt hoppas på att skattmasen drar in Viktor Holm i ett mål och där INTE kräver honom på pott-regeln trots den uppståndelse som varit runt just den biten. Det skulle nog kunna göra att man med rimlig säkerthet kan köra på asiater och karibiska och bara betala 30 % på uttaget vilket är betydligt bättre än 0 % på ingenting.
Min poäng är att 110 % i ROI på låga nivåer inte imponerar på mig, däremot gör 106 % det på högre nivåer. 760 eller 860 % imponerar som fan på mig även om jag inser att det inte går att hålla i längden. Killen som klonkar Lotto-dragningen kan aldrig få negativt ROI under sin livstid på Lotto utan att ha haft en edge och honom kan man klanka på trots att han har vunnit. Har man visat att man har en edge och klonkat så ser jag ingen grund att göra annat än