Vad gäller maximal storlek på systemet har jag en matematiker som räknar ut varje omgångs antal rader med +EV över 2.5, dvs där man får tillbaka i snitt 250% på insatt kapital. Normalutfall ligger på runt 400-500 000 rader som har så stort EV och egentligen är det mest en fråga om bankrulle, är rullen exeptionellt stor, så man har råd att missa många gånger i rad, så ska man spela hela det matematiskt korrekta systemet och helt enkelt köpa de pengar som delas ut.
Spelar man jokersystem som jag gör, där jag lägger in många olika faktorer som INTE är matematiska, utan är mina egna värderingar, så ligger nog ett jokersystem på runt 50-100 000 kr nära det optimala för att utnyttja kunskapen så på bästa möjliga sätt.
Att jag spelar två jokersystem beror på att jag har andelsägare som gärna köper in sig på båda bolagen, samt några som vill begränsa kostnaderna och köper in sig i ett bolag.
Systemen är likvärdiga ur rankingsynpunkt, men har olika spikar/sparlopp, men alla hästar är likadant rankade. Vilket innebär att båda systemen kan vid exeptionellt god ranking utfalla med 7 rätt, men normalt så sker det inte.
Det stora problemet med v75 är att man på inte alltför stora system är tvungen att ta ställning i några lopp, vilket gör att man lätt går bort sig så tillvida att man kan ranka fem vinnare på sju lopp och två hästar som 4rank, men ändå missa på båda systemen, då de två lopp man där4e rank vann, spikade eller hade tre häst. Sådana problem existerar INTE i lika stor utsträckning om man spelar för 100 000, men man är även där tvungen att ta ställning i ett lopp per omgång, eller få ganska utslätat system utan plats för stora skrällar. MVH Hatten
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av hatten1 den 2011-01-19 klockan 16:11.
|