Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-19, 16:17   #59
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Vad gäller maximal storlek på systemet har jag en matematiker som räknar ut varje omgångs antal rader med +EV över 2.5, dvs där man får tillbaka i snitt 250% på insatt kapital. Normalutfall ligger på runt 400-500 000 rader som har så stort EV och egentligen är det mest en fråga om bankrulle, är rullen exeptionellt stor, så man har råd att missa många gånger i rad, så ska man spela hela det matematiskt korrekta systemet och helt enkelt köpa de pengar som delas ut.
Spelar man jokersystem som jag gör, där jag lägger in många olika faktorer som INTE är matematiska, utan är mina egna värderingar, så ligger nog ett jokersystem på runt 50-100 000 kr nära det optimala för att utnyttja kunskapen så på bästa möjliga sätt...
Har svårt att se att man kan köpa det för 500k alldeles oavsett rulle, men jag har inget argument att sätta på pränt som säger motsatsen. Vad gäller de optimala 50-100k låter lite högt tycker jag, men det är fullt möjligt att det ligger där någonstans.

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Stekel: Jag har självklart all maildukumentation sparad, och skickade detta utan förfrågan från skattmasen till skattekontoret för utredning, och fick efter lång tid ett svar med innebörden att spel på ATG inte låg till grund för beskattning och därför inte skulle utredas.
Bättre förekomma än förekommas anser jag när det gäller beskattning.
Bra policy, så lär jag också göra men det vore intressant att höra hur de agerade om man gjorde på det andra viset.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat