Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Han önskar hAn var mig 16 timmar om dygnet.
|
Blixt Gordon
Citat:
rutin
ruti´n, skicklighet som uppnåtts genom erfarenhet; utvidgat om förmåga som blivit mekanisk och därmed mindre intressant; utvidgat om handling, process e.d. som åter och åter upprepas; fastlagd procedur som utförs mer eller mindre automatiskt i viss typ av situation. källa - Nationalencyklopedin
|
Koncentrerar tiden effektiv för spelfynd till ca 2timmar om dagen, som oftast mellan 11 - 13, före och efter så gör jag andra saker om jag inte har bestämt mig för att ha en slappar dag, då kan det bli till att chilla med tv och laptop.
Tar som oftast 30 - 45 minuter på kvällen för att kolla på nyckeltal från diverse high end caters då jag har blivit mer lat på amerikansk sport.
Upprepningarna har ju naturligt utformat automatiken till rutin där jag systematiskt ser av dagens matcher, kollar stats, info, twitter, mail, källor etc. så det kan avklaras väldigt snabbt och det är just det jag strävar efter "4hour work week"
Förvisso kommer jag upp i 14h effektivt och nog mycket mer iomed att jag är en av grundarna av denna sida som är under konstant utveckling och behöver sin tillsyn, men jag ser till att jag får den fritid jag vill och behöver ha.
Har jag tid så följer jag gärna livescore eller ser en match, men det är långt ifrån ett måste då spelen redan är lagda och att jag tar mig hellre tid att vara social än att sitta bakom skärmen, dock mer naturligt nu under vintern.
Sen så försöker jag väl att hålla humana tider så att jag inte sover bort hela dagar, men brukar ryka på den punkten 1 gång i veckan.
Genom att ha en fast rutin på vad som ska eller måste göras så kan man få fasta tidsramar och där igenom planera dagen utan att hamna i någon form av dålig wow trend.
Det är väl det konkreta jag kan komma på ang. rutiner, vad du menade med etc. vet jag ej.